کد خبر: ۲۸۶۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹

چراغ نقاط شاخص شهر برای ساعتی خاموش می شود

رئیس ستاد محیط زیست از برگزاری طرح ساعت زمین در هشتم فروردین ماه خبر داد و گفت : این برنامه با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی مقابله با تغییرات آب و هوایی و جلوگیری از گرمایش زمین همزمان با سراسر جهان برگزار می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، علی محمد شاعری با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح ساعت زمین برای اولین بار در سال 2007 در کشور استرالیا و توسط یکی از صندوق های محیط زیستی اجرا شد که در ادامه با استقبال خوب مردم سراسر جهان به صورت یک طرح جهانی در آمد .

وی با بیان اینکه در این طرح چراغ نقاط شاخص شهر برای ساعتی خاموش می شود افزود: مردم نیز چراغ خانه های خود را به نشانه صرفه جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی به مدت یک ساعت ( 20:30 تا 21:30 ) خاموش می کنند .

شاعری اضافه کرد : امسال شهرداری تهران نیز برای پنجمین سال پیاپی اقدام به خاموش کردن چراغ المانهای شاخص شهری نظیر برج میلاد و برج آزادی به مدت یک ساعت می کند.

وی اظهار کرد: علاوه بر المانهای مهم شهر تهران المانهای مهم مناطق 22 گانه خاموش می شوند، به عنوان مثال نور رینگ بوستان ولایت، سر در باغ ملی، سر در دانشگاه تهران، باغ موزه قصر، برج طغرل، میدان 9 دی و ... در این روز به مدت یک ساعت خاموش خواهند شد.

شاعری از شرکت 14 کلانشهر ایران در طرح ساعت زمین خبر داد و گفت : امسال 14 کلانشهر ایران نیز به طرح ساعت زمین می پیوندند.

به گزارش روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، وی با بیان اینکه شهرداری تهران در سال 2011 به صورت رسمی به لیست شهرهای شرکت کننده پیوست تصریح کرد: در سال 2007 ، 35 کشور در این طرح شرکت کردند که هم اکنون 162 کشور عضو این طرح شدند و بیش از 7 هزار شهر در این مراسم شرکت می کنند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین