کد خبر: ۲۸۶۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

آغاز روز دوم رایزنی ظریف، کری و صالحی، مونیز

دومین روز رایزنی وزرای خارجه ایران و آمریکا با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر انرژی آمریکا به همراه معاونان وزرای خارجه و با حضور هلگا اشمیت در مونترو سوئیس آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دومین روز رایزنی وزرای خارجه ایران و آمریکا با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر انرژی آمریکا به همراه معاونان وزرای خارجه و با حضور هلگا اشمیت در مونترو سوئیس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای در شهر مونترو سوئیس، محمد جواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و با حضور معاونان وزرای خارجه و هلگا اشمیت، دقایقی پیش رایزنی‌های خود را از سر گرفتند.

شب گذشته(دوشنبه) نیز طرفین به مدت 2 ساعت و نیم به گفت‌وگو پرداختند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از این رایزنی‌ها به واحد مرکزی خبر گفت: بدون شک تنها انتخاب دنیا برای راه حل هسته‌ای ایران، مذاکره است و غیر از این راه هیچ انتخابی وجود ندارد.

ظریف افزود: با توجه به اینکه با حضور تیم‌های عالیرتبه فنی دو کشور در دور قبلی مذاکرات توانستیم بخشی از موضوعات را یا روشن‌تر و یا راه حل‌هایی برای برخی موضوعات پیدا کنیم، این دوره هم فرصتی خواهد بود تا درباره باقیمانده مسائل فنی صحبت کنیم.

وی گفت: این دوره از مذاکرات هسته‌ای فرصت مناسبی است تا دو وزیر درباره موضوعات سیاسی به ویژه نحوه رفع فوری تحریم‌ها گفت‌وگو کنند.

ظریف ادامه داد: امیدواریم در این مذاکرات بتوانیم گام‌های اساسی برداریم.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که جان کری گفته است راه دیپلماسی را برای جلوگیری از اقدام نظامی علیه ایران آزمایش می‌کنیم، گفت: این گونه صحبت‌ها فقط اعلام مواضعی است که به راه حل کمکی نمی‌کند.این‌گونه اظهارات اراده مردم ما را قوی‌تر و مصمم‌تر خواهد کرد تا حقوق خود را پیگیری کند.

روز گذشته علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا که در مونترو سوئیس حضور دارند، پس از حضور در نشست معاونان وزرای خارجه و کارشناسان دو طرف، به رایزنی دو جانبه به مدت سه ساعت مباحث فنی پرداختند.

حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور نیز در این رایزنی‌ها حضور دارد.

پیش از این اعلام شده بود که دور دوم مذاکرات ساعت 11:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد که این رایزنی‌ها به خاطر انجام رایزنی‌های داخلی به تأخیر افتاد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین