کد خبر: ۲۸۶۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹

دو سناتور ديگر هم سخنراني نتانياهو را تحریم کردند

وی افزود: «تاسف انگیز است که اقدامات بینر در آستانه انتخابات اسرائیل موجب شد سخنرانی روز سه شنبه نتانیاهو در مورد مسئله مهم عدم اشاعه سلاح هسته ای و امنیت مهمترین متحد ما در خاورمیانه بیشتر از آن که مفید باشد، سیاسی شده است.»
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه هاآرتص نوشت یک عضو یهودی دیگر کنگره آمریکا اعلام کرد سخنرانی نتانیاهو در کنگره را تحریم می کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نوشته شماره امروز این روزنامه اسرائیلی در اینترنت، دو سناتور دموکرات آمریکایی به نام های الیزابت وارن و ال فرانکن نیز اعلام کردند در سخنرانی روز سه شنبه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا شرکت نخواهند کرد.

وارن که دموکرات برجسته کنگره و یکی از محبوب ترین سیاستمداران در میان ترقی خواهان در آمریکا است پیش از این با جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به علت دعوت از نتانیاهو و سیاسی کردن مسئله امنیت اسرائیل مشاجره کرده بود.

به گزارش بوستون گلوب، وارن در بیانیه ای اعلام کرد: «من به شدت از اسرائیل حمایت می کنم و به عمیقا از چشم انداز یک ایران مسلح به سلاح هسته ای نگران هستم و در مورد این مسئله نیز در سفر نوامبر گذشته خود به اسرائیل با بنیامین نتانیاهو به طور مفصل گفتگو کردم.»

وی افزود: «تاسف انگیز است که اقدامات بینر در آستانه انتخابات اسرائیل موجب شد سخنرانی روز سه شنبه نتانیاهو در مورد مسئله مهم عدم اشاعه سلاح هسته ای و امنیت مهمترین متحد ما در خاورمیانه بیشتر از آن که مفید باشد، سیاسی شده است.»

فرانکن نیز ششمین قانونگذار یهودی است که اعلام کرد در جلسه سخنرانی نتانیاهو در کنگره شرکت نخواهد کرد.

روزنامه هیل که اخبار مربوط به کنگره را منتشر و تعداد قانونگذارانی را که در سخنرانی روز جمعه نتانیاهو شرکت نخواهند کرد اعلام می کند، روز دوشنبه نام فرانکن را به فهرست دموکرات هایی که این سخنرانی را تحریم کرده اند اضافه کرد . در حال حاضر 52 قانونگذار دموکرات اعلام کرده اند در این سخنرانی شرکت نخواهند کرد.

والتر جونز، نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این نشست حضور نخواهد داشت.
سناتور فرانکن در بیانیه ای اعلام کرد: «شرکت در چنین جلسه ای برای من دشوار است زیرا معتقدم نباید چنین جلسه ای برگزار شود. من مطمئن هستم پس از پایان این رویداد، ما می توانیم بار دیگر بر موضع محکم و همیشگی حمایت هر دو حزب از اسرائیل تاکید کنیم.»

سناتور دموکرات برایان شاتز، سناتور مستقل برنی ساندرز و استیو کوهن، جان یارموث و جان شاکووسکی اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از جمله قانونگذاران یهودی هستند که سخنرانی نتانیاهو را تحریم کرده اند.

حضور نداشتن فرانکن و شاکووسکی در سخنرانی نتانیاهو بسیار اهمیت دارد زیرا آنها روابط نزدیکی با جامعه حامی اسرائیل دارند.

بیست و هشت قانونگذار یهودی عضو کنگره هستند که 27 نفر آنها دموکرات و یک نفر جمهوری خواه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین