کد خبر: ۲۸۶۴۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳

10 یهودی در میان 50 میلیارد برتر جهان

نشریه "فوربس" هر ساله فهرستی را از ثروتمندان افراد جهان ارائه می دهد. در فهرست امسال این نشریه نام ده یهودی در میان 50 میلیاردر نخست جهان قرار دارد نام هایی از جمله: مایکل بلومبرگ، مارک زاکربرگ و شلدون آدلسون اشاره در میان ثروتمندترین یهودیان جهان به چشم می خورند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خرداد، روزنامه "تایمز اسرائیل" با انتشار گزارشی در این باره می نویسد: "نشریه "فوربس" بیست و نهمین فهرست میلیاردهای جهان را منتشر کرده است. در این فرهست نام 1.826 نفر به چشم می خورد که در میان آن ها 181 ثروتمند بیش از ثروتمندان سال گذشته قرار دارد."
 
این روزنامه اسرائیلی در ادامه اشاره می کند که در میان 50 نفر ثروتمند رده اول جهان ده ثروتمند یهودی جای گرفته اند که در صدر آن ها "بیل گیتس" قرار دارد. "لری الیسون" بنیانگذار شرکت بزرگ فناوری "اوراکل" نیز به عنوان ثروتمندترین یهودی جهان و پنجمین فرد ثروتمند جهان در این فهرست قرار دارد او که اکنون در سن 70 سالگی به سر می برد ارزش دارایی هایش چیزی بالغ بر 54.2 میلیارد دلار است. پس از او مایکل بلومبرگ شهردار پیشین نیویورک قرار دارد که ارزش مجموع دارایی هایش 35.5 میلیارد دلار است و دومین یهودی ثروتمند جهان و چهاردهمین فرد ثروتمند دنیا قلمداد می شود. مارک زاکربرگ نیز به عنوان جوانترین میلیاردر جهان در سن 30 سالگی با پنج رتبه ارتقا در ردیف شانزدهم این فهرست قرار گرفته است. ارزش کلی سرمایه او 33.4 میلیارد دلار است. 
 
در میان یهودیان ثروتمند که در این فهرست قرار دارند می توان به "شلدون آدلسون" (31.4 میلیارد دلار) کازینودار معروف یهودی، "سرگی برین" و "لری پیج" بنیانگذاران گوگل (29.2 و 29.7 میلیارد دلار) و "مایکل دل" بنیانگذار شرکت رایانه ای دل (19.2 میلیارد دلار) به چشم می خورد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
6
4
هر کس که از راه اخترات و اکتشافات باعث بهبود تکنولوژی و زندگی‌ بهتره مردم میشود هر چه پول داشته باشد نوش جانش.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین