کد خبر: ۲۸۶۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸

آخرین اخبار از پرداخت معوقات فرهنگیان/ ارایه لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس در هفته آتی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت آموزش و پرورش از پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان تا پایان سال خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، محمد بطحایی معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کسری بودجه یکی از مهمترین دلایلی است که باعث شده همیشه شرمنده همکاران فرهنگی باشیم اظهار کرد: متاسفانه با اختلال در ساختار بودجه مواجهیم و علی رغم اینکه همیشه در بودجه های سنواتی نسبت به سال گذشته افزایش نسبتا خوبی را داشتیم اما همواره کسری های سال پیش به سال بعد منتقل می شود.

وی درباره علت دیرکرد در پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: با وجود آنکه در طول سال 93 بخشی از این معوقات تعدیل شده بود اما آموزش و پرورش تا اسفندماه کماکان با حدود 1800 میلیارد تومان معوقه روبروست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه بخشی از معوقات در این هفته پرداخت میشود گفت: در هفته آینده نیز بخش هایی از آن را می پردازیم، البته امیدواریم در این چند روز باقی مانده تا پایان سال بخش عمده ای از مطالبات پرداخت شود.

بطحایی درباره نظام پرداخت هماهنگ که دغدغه اصلی معلمان است اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی تابع قانون خدمات کشوری همانند هم حرکت می کنند، اما قانون اختیاراتی را به دستگاه های اجرایی داده که اگر این دستگاه ها اعتباراتی داشته باشند، می توانند آن را عملیاتی کنند. این در حالیست که آموزش و پرورش به دلیل کسری بودجه همیشگی نمی تواند بخشی از این اختیارات را اجرایی کند.

وی افزود: امیدواریم با گشایش هایی که در بودجه سال 94 اتفاق می افتد بخشی از فاصله فرهنگیان با پرسنل سایر دستگاههای اجرایی را کم کنیم.

بطحایی به بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: قانون اعمال این ضرایب را مشروط به اصلاح ساختار نیروی انسانی دستگاهها کرده است. بنابراین اگر دستگاهها خود را اصلاح کنند می توانند از محل ساختار نیروی انسانی فوق العاده شغل را پرداخت کنند. در همین راستا آموزش و پرورش توانست در سال 93 گام بزرگی را برای اصلاح ساختار نیروی انسانی بردارد و که از این محل بخشی ازاین قانون را برای آموزگاران از یک ماه و نیم گذشته آغاز کردیم و با استمرار ساختار نیروی انسانی به تدریج برای سایر نیروها نیز عمل میکنیم.

وی درباره زمان ارایه لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس گفت: به دلیل وجود بار مالی در اجرای این طرح بررسی آن مورد تردید بود که خوشبختانه این تردید برطرف شد و امیدواریم در هفته آینده در برنامه های مفصلی جزئیات این طرح را اعلام کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دولت مصمم است که در هفته آینده لایحه رتبه بندی را نهایی کرده و به مجلس بفرستد همانطور که قبلا قول داده بودیم امیدواریم تا قبل از پایان سال 93 این طرح به مجلس ارائه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین