کد خبر: ۲۸۶۵۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶

تعطیلی اجباری مراکزDICدربافت فرهنگی شیراز

یک منبع مسوول در استان فارس گفت : بدون هماهنگی لازم سه مرکز DIC تحت پوشش سازمان بهزیستی و یک مرکز دیگر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی نیز از سوی افراد ناشناس تعطیل و درب آنها نیز جوشکاری شده است .
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این منبع آگاه و مطلع که خواست نامش برده نشود پنجشنبه به ایرنا افزود: این مکانهای تعطیل شده مربوط به سرپناه امن برای بانوان معتاد بوده و دیگر مراکز خدمات لازم از قبیل سرنگ استفاده نشده را با هدف جلوگیری از بیماریهای عفونی نظیر ایدز و هپاتیت در اختیار این آسیب دیده های اجتماعی قرار می دادند. 

وی اضافه کرد: در این مراکز به افراد معتاد که اغلب تزریقی بودند علاوه بر سرنگ های سالم نیز خدماتی همچون دادن یک وعده غذای گرم در روز و استحمام انان داده می شد. 

این منبع مسوول گفت : سرنگ های مورد استفاده این افراد به هیچ وجه نیز در محل رها نمی شد بلکه جمع اوری و امحا می گردید. 

به گفته وی فلسفه وجودی این مراکز که حدود هشت سال قبل فعالیت خود را اغاز کرده بودند با هدف پیشگیری وجلوگیری از شیوع بیماریهای عفونی از جمله ایدز و هپاتیت بوده که امکان انتقال ان در بین افراد معتاد امکان داشته و به نوعی سلامت جامعه و مناطق محل استقرار این مراکز را در معرض تهدید جدی قرار می داده است . 

این منبع مطلع این را هم اضافه کرد: که در چند سال اخیر بخصوص در سالجاری صحبتهایی از برخی مسوولان با این مضمون شنیده شد که این مراکز بخاطر بحث گردشگری در بافت تاریخی منظره بدی در منطقه ایجاد کرده است . 

به گفته این منبع آگاه برخی از این مراکز در دیگر نقاط شهر نیز هنوز هم فعال می باشند و تنها این چند مرکز در حوزه بافت قدیمی شیراز تعطیل شده است . 

براساس این گزارش ابراهیم خدا شناس شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز نیز اخیرا در مصاحبه ای مطبوعاتی وجود مراکز Dic را از جمله مشکلات مهم این منطقه عنوان کرده و افزوده بود: مراکز Dic مانند یک هتل به معتادین خدمات ارایه می نمایند و به همین دلیل علاوه بر معتادان موجود هر روز شاهد جذب معتادین از دیگر نقاط کشور به این مکان ها می باشیم. 

خداشناس ادامه داد: پروژه های بسیاری در بافت برای حضور سرمایه گذاران وجود دارد، اما هرگاه سرمایه گذاران به این منطقه می آیند با مشاهده معتادین از سرمایه گذاری منصرف می شوند. 

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی با انتقاد مجدد از وجود مراکز Dic در بافت تاریخی فرهنگی شیراز ، افزود: طی تماس های مکرر تلفنی بارها از جانب قاچاقچیان تهدید شده ام، اما هرگز از موضع خود کوتاه نیامده ام زیرا آبروی خود را در گرو سر و سامان دادن به این بافت می دانم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد. 

به گفته وی در بافت 57 هکتاری منطقه تاریخی فرهنگی 123 خانه تاریخی قرار دارد که اگر ترمیم شود 

می تواند به یکی از بزرگ ترین جاذبه گردشگری شهر شیراز تبدیل شود. 

همچنین در این ارتباط هم اخیرا بهرام پارسایی رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز برلزوم جابجائی مراکز Dic موجود در بافت تأیید کرده و گفته بود : یکی از بزرگترین مشکلات و معضلات بافت تاریخی فرهنگی وجود مراکز Dic می باشد که این مراکز خود باعث بروز مشکلات و گرفتاری های بزرگ شده است. 

پارسایی با بیان این که Dic ها تحت پوشش بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کند، افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه ای که در شورای شهر برگزار شد قول جابجایی این مراکز را دادند که در این راستا با مشکل کمبود مکان برای جابجایی آنان روبرو شده اند. 

وی با بیان این که مراکز Dic معتادان و قاچاقچیان را به بافت آورده است، گفت: یکی از مراکز Dic در کنار مسجد تاریخی فرهنگی و مذهبی نصیرالملک ایجاد گردیده که این موضوع موجب شده تا گردشگران در حاشیه بازدید از این مسجد شاهد صحنه های ناشایست باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین