کد خبر: ۲۸۶۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷

مهلت ثبت نام جریمه مشمولان غایب تمدید شد

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان غایب جهت ثبت نام برای پرداخت جریمه، می‌توانند تا 29 اسفند ماه به دفاتر پلیس +‌10 مراجعه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب‌: سردار ابراهیم کریمی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران با اشاره به تمدید طرح ثبت نام مشمولان غایب اظهار کرد: با توجه به افزایش روند مراجعه ثبت نام مشمولان غایب در دفاتر پلیس +10 در روزهای پایانی تعداد ثبت نام کنندگان طی دو روز گذشته 12 تا 13 هزار نفر شده بود که به همین منظور تصمیم گرفته شد مهلت ثبت نام تمدید و به این ترتیب تا 29 اسفند ماه مشمولان غایب فرصت دارند به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان این طرح افزود: با توجه به آغاز طرح ثبت نام مشمولان غایب در دفاتر پلیس +10 از 15 بهمن ماه تا کنون بیش از 210 هزار نفر از مشمولان غایب در این دفاتر ثبت نام و تقریبا در روزهای کاری ده هزار نفر به این دفاتر مراجعه می‌کنند.

کریمی در ادامه عنوان کرد: روند ثبت نام مشمولان غایب در یک ماه گذشته کاهشی نداشته و با توجه به اینکه تا کنون 210 هزار نفر مراجعه داشته‌ایم، انتظار می‌رود بیش از 300 هزار نفر ثبت نام انجام شود و در سال آتی مراحل پایانی انجام و کارت‌های آن‌ها تحویل داده می‌شود.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه 80 درصد از ثبت نام کنندگان مشمول جریمه ده میلیونی هستند، تصریح کرد: شرایط پرداخت جریمه‌های 10 تا 50 میلیونی بر اساس مدارک تحصیلی و مدت غیبت‌ آن‌‌ها است،‌به این صورت که کسانی که هشت سال غیبت دارند و مدرک تحصیلی آن‌ها زیر دیپلم است، 10 میلیون، مدرک دیپلم 15 میلیون، فوق دیپلم 20 میلیون، باید جریمه پرداخت کنند.

وی افزود: تا کنون ثبت نامی برای افرادی که مشمول جریمه 50 میلیونی هستند، صورت نگرفته، چرا که مشمولان غایب دکتری تخصصی تا کنون وجود نداشته است.

سردار کریمی در ادامه عنوان کرد:‌ طبق‌آخرین مصوبه در ستاد کل نیروهای مسلح، مقرر شد که مشمولان فراری که از تاریخ آخرین فرارشان بیش از 8 سال می‌گذرد، در شمول جریمه مشمولان غایب قرار بگیرند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: همچنین افرادی که معافیت تحصیلی دریافت کرده‌اند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند تحصیلات خود را به اتمام برسانند، در صورتی که از زمان فارغ التحصیلی آن‌ها بگذرد، می‌توانند به دفاتر ثبت نام پلیس +10 مراجعه کنند.

وی در خصوص تخفیف سربازان غایب متعهل یا دارای فرزند، اظهار کرد: به ازای تعهد به هر فرزند، 5 درصد از کل جریمه کسر می‌شود، به این صورت که اگر مشمولی متعهل دارای دو فرزند باشد، 15 درصد از مجموعه جریمه‌اش کاهش می‌یابد.

سردار کریمی با اشاره به تعداد سربازان غایب، تصریح کرد: حدود یک میلیون و 700 تا یک میلیون و 800 مشمول غایب در کشور وجود دارد اما همه آن‌ها شامل این طرح نمی‌شوند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پایان با اشاره به ویژگی کارت‌های معافیت مشمولان غایب گفت: کارت‌های مشمولان غایب با کارت‌های معافیت افراد دیگر فرقی ندارد و طراحی جدید لازم ندارد.

وی درخصوص نحوه تقسیم بندی جریمه‌های پرداختی مشمولان غایب اظهار کرد:‌ بر اساس پیش بینی‌های مصوبه مجلس از این طریق 3 هزار میلیارد تومان به خزانه دولت واریز می‌شود و نحوه تقسیم بندی بر اساس قانون بودجه است اما بخشی از این پول‌ها وارد نیروهای مسلح و بخشی برای سربازها در نظر گرفته می‌شود.

سردار کریمی در پایان عنوان کرد: اطللاعاتی که از مشمولان دریافت می‌شود، به منظور در نظر گرفتن تخفیف‌های جریمه‌ مشمولان غایب است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین