کد خبر: ۲۸۶۵۶۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۸
کسانی كه مراحل استخدامی‌ را طی‌ كرده‌اند، استخدام خواهند شد

نوبخت: كشور را در شرايط سختی اداره می‌كنيم/ مصمم هستيم تورم را يک‌رقمی كنيم

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور گفت: همانطور كه در جلسه پيشين گفت و گوي ويژه خبري قول دادم آن دسته از فرزندان ملت ايران كه مراحل استخدامي را طي كرده‌اند در سال ۱۳۹۴ استخدام خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اقتصادی: محمد باقر نوبخت معاون رئيس‌جمهور كه در برنامه گفت‌و‌گوي ويژه خبري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه  درباره موضوع  استخدام به خصوص استخدام در استان‌داري‌ها چه خبر جديد داريد،اظهار كرد: همانطور كه در جلسه پيشين گفت و گوي ويژه خبري قول دادم  براي  آن دسته از فرزندان ملت  ايران كه مراحل استخدامي را طي كرده‌اند و بدليل عدم تامين منابع مالي استخدام نشده بودند لايحه‌اي تقديم مجلس شد براي ۳۸ هزارو ۶۷۵ نفر رديف بودجه‌اي گذاشتيم كه بتوانند استخدام شوند.

به گزارش آفتاب، وي افزود:  استانداري‌ها از همين الان مي توانند مراحل استخدامي را شروع كنند‌ كه چند روز پايان‌ سال كارهايشان انجام شود‌ و از فروردين‌ماه در قانون بودجه براي آنها اعتبار پرداخت در نظر گرفته شده است.  

 به گزارش مركز روابط عمومي، اطلاع رساني و امور بين الملل سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، نوبخت با بيان اينكه به دليل محدوديتهاي موجود سياست ما گسترش در تشكيلات دولتي و اداري نيست ادامه داد: سياست ما بيشتر سرمايه‌گذاري در بخش خصوصي است تا بدين طريق بتوانيم فرصت شغلي ايجاد كنيم ولي به خاطره وعده‌اي كه به فرزندان اين ملت داده بوديم بنا را بر اين گذاشتيم تا فرزندان ملت ايران كه مراحل استخدام را طي كرده اند استخدام و مشغول به كار شوند.

 نوبخت در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد تورم صفر درصدي اعلام شده از سوي دولت در بهمن ماه تصريح كرد: سه شاخص براي تغيير قيمتها وجود دارد يك شاخص، شاخص تورم ۱۲ ماه است كه متوسط آنچه كه در طول ۱۲ ماه اتفاق مي‌افتد را بيان مي كند لذا از بهمن سال گذشته تا بهمن ماه امسال تغيير قيمتها در حد  ۱۵,۲ درصد بوده يعني قيمتها از  بهمن سال گذشته تا بهمن ماه امسال ۱۵.۲ درصد افزايش داشته و نسبت به ۳۵ درصد سال گذشته بسيار كاهنده بوده است.

معاون رييس جمهور با اشاره به اينكه  كاهش تورم به معني كاهش قيمتها نيست بلكه به معني كاهش شيب افزايش قيمتها است افزود: ما توانستيم رشد فزاينده قيمتها  را كاهش دهيم.

 نوبخت خاطرنشان كرد: به شاخص ديگر تورم نقطه به نقطه گفته مي شود لذا  افزايش قيمتها در سال گذشته  در همين ماه نسبت به همين ماهي كه الان داريم حدود ۱۴,۶ درصد افزايش پيدا كرده است.

رييس سازمان مديريت وبرنامه ريزي كل كشور با بيان اينكه شاخص ديگر تورم ماهانه است تصريح كرد: دليل اينكه تورم بهمن ماه صفر است به اين خاطر است كه تورم بهمن ماه نسبت به دي ماه تغييري نكرده است به طوري كه تورم ماهانه دي ماه نسبت به ماه قبل سه دهم درصد بود  و اگر ما در بهمن ماه اعلام كرديم تورم بهمن صفر بوده است حرف غير منطقي نيست.

نوبخت افزود: با توجه به اينكه در ماههاي قبل تورم ماهانه حدود سه يا چهار دهم  درصد بوده است پس تورم صفر درصدي  بهمن ماه سخن نامتقارني نيست.

معاون رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره آمار بانك مركزي مبني بر خارج شدن كشوراز ركود اقتصادي گفت: بله نرخ رشد مثبت بوده و در همه رشته ‌ها، گروه خدمات،صنعت و كشاورزي نسبت به ۹ ماه امسال رشد داشته ايم.

وي ادامه داد: ما در سال ۹۲ و ۹۳ با رشدهاي منفي مواجه بوديم و آنچه اتفاق افتاده است اين است كه  ارزش توليدات ما ۶ درصد  يا ۷ درصد پايين تر نرفت بلكه ارزش توليدات ما ۳ درصد افزايش پيدا كرده است.

نوبخت در ادامه با بيان اينكه با وجود كاهش تورم از تورم فعلي راضي نيستيم ادامه داد: تلاش مي كنيم تورم را تك رقمي كنيم.

معاون رئيس جمهور ادامه داد: ما با رييس جمهور  و تيم اقتصادي هر هفته جلسه‌اي داريم و مسايل را جز به جز مورد بررسي قرار مي دهيم تا مبادا اين روند كه به سمت بهبود پيش رفته برگردد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با اشاره به اينكه ما ادعا نمي‌كنيم همه چيز درست و اصلاح شده است اظهار داشت: ما راه بسيار طولاني در پيش داريم و حتي در اين شرايط كه نفت را با قيمت ارزان مي فروشيم وبراي آوردن پول نفت به كشور مشكل داريم و كشور را در  شرايط بسيار سخت اداره مي‌كنيم اما قرار نيست مشكلات را به رخ مردم بكشيم و مردم را نگران كنيم زيرا اين وظيفه ما است.

 وي  در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا براي سال ۹۴ نقدينگي را افزايش مي دهيد گفت: هيچ وقت افزايش نقدينگي ضدارزش نيست  اتفاقا در پاره اي از موارد كه ما مي خواهيم نرخ رشد را تعيين كنيم هميشه رشد نقدينگي عامل موثر براي رشد اقتصادي است.

نوبخت با بيان  اينكه  آنچه كه اهميت دارد اينست كه رشد نقدينگي به سمت تقاضا رود يا به سمت عرضه  تصريح كرد: اگر نقدينگي به سمت توليد برود و نهايتا عرضه را افزايش دهد در اين صورت افزايش نقدينگي به كنترل تورم كمك مي‌كند ولي  اگر تقاضا نسبت به عرضه افزايش داشته باشد شاهد تورم خواهيم بود لذا ما نقدينگي را متناسب با رشدي كه مي‌خواهيم در نظر خواهيم گرفت.

معاون رييس جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه روند انظباط مالي دولت در سال ۹۴ به چه نحوي خواهد بود گفت: ما همانند سال ۹۳ در سال۹۴ نيز به مسايل اقتصادي حساس خواهيم بود حساسيت در مورد مسايل اقتصادي‌ به اندازه‌اي است كه حتي رييس‌جمهور درباره افزايش چند دهم درصدي پايه پولي مرتب از رييس بانك مركزي سوال مي‌كند.

نوبخت در پايان تاكيد كرد: حيثيت كاري، دانشگاهي و افتخار ما اين است كه براي مردم عزيز شرايطي ايجاد كنيم كه مردم از ما راضي باشند  و مصصم هستیم تورم را یک رقمی کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
جلیلیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
4
1
...لطفآ دست به درصد تورم نزنید چرا که زحمات زیادی کشیده شده تا آنرا به صفر رسانده اند چرا که اضافه حقوق کارگران بر مبنای همین صفر درصد در سال آینده می باشد .( با وجود آنکه می دانم نظرات مخالف را همانند رییس دولتمان تحمل نمی کنید ولی باز برای حداقل خواندن خودتان می فرستم )
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
0
1
به داد معلمان برسید....بخدا نسل اینده این مملکت زیر دست معلمان بی انگیزه و که سه شیفته دارن کار میکنن اونم شغلای بی ارتباط با فرهنگ و اموزش مثل مسافرکشی و دست فروشی و دلالی داره ازبین میره..... بخدا معلما با فقر دارن دست و پنجه نرم میکنن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
0
0
مگه الان تورم تک رقمی نیست؟ هست دیگه. نیست؟ هست. پس تورم تک رقمی هست؟ بله. الحمدلله این مشکل هم حل شد. ...
سرباز وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
0
1
درپاسخ دوست عزیزم این را می گوییم که بی سوادی بد دردی است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین