کد خبر: ۲۸۶۶۴۸
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
بزرگترین افتخار ورزشی محمد نوری؛

خاطرات کاپیتان پرسپولیس از ساندویچ‌فروشی در جایگاه استقلالی‌ها

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه در تیم پرسپولیس به دنبال ثبت رکورد نیست تاکید کرد: کاپیتانی در پرسپولیس بزرگ‌ترین افتخار زندگی ورزشی من است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نوری در خصوص شرایط تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و دیدارهای پیش رو بیان کرد: ما برای بازی با النصر فرصت کمی داریم چرا که بعد از بازی با مسجدسلیمان باید به عربستان برویم. ما بعد از بازی با بنیادکار با کمبود خواب مواجه شدیم. هنگام برگشت با مشکلات زیادی مواجه شدیم و کسی نبود که به ما کمک کند. حتی در فرودگاه جای نشستن نبود و روی زمین نشسته بودیم. در فرودگاه تاشکند کلی ما را بی جهت معطل کرده بودند و حالا باید با تراکتور و نفت مسجد سلیمان بازی کنیم که خیلی سخت است.

وی درباره ضربه پنالتی که در دیدار برابر بنیادکار به ثمر رساند توضیح داد: آقای درخشان گفته بود که این ضربه را بزنم و بچه‌ها هم زحمت زیادی کشیده بودند. واقعا 60 دقیقه بعد از آن بچه‌ها با تمام وجود تلاش کردند تا از گل خود دفاع کنیم. بنیادکار تا حال نباخته بود و توانستیم این نتیجه را رقم زدیم.

کاپیتان تیم پرسپولیس درباره اینکه جزو 10 گلزن برتر تاریخ این باشگاه شده است، گفت: من دنبال آمار نیستم و این موضوع را بعدا در سایت ها خواندم که خیلی خوشحالم کرد. کاپیتانی تیم پرسپولیس بزرگترین افتخار زندگی ورزشی من است چرا که افراد بزرگی این بازوبند را بر بازوی خود داشتند و امیدوارم که لیاقت آن را داشته باشم.

نوری درباره اینکه در اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی با وجود زدن سه گل در یک دیدار تدارکاتی از فهرست تیم ملی خط خورد، تاکید کرد: من ساعت یازده شب از رادیو شنیدم که خط خوردم و واقعا شوکه شدم ولی همیشه یاد گرفته بودم که به تصمیم مربی احترام بگذارم. من همیشه گفتم که سرباز تیم ملی هستم و هر وقت که نیاز باشد به آن کمک می کنم. همین حالا هم با اینکه شرایطم خوب است برای اردوی اتریش از من پاسپورت نخواستند ولی اعتراضی ندارم چرا که به خدای خودم و کارم ایمان دارم. دوست دارم حقوقی که برای زن و بچه ام می برم حلال باشد.

وی درباره اینکه خانواده یک بازیکن چقدر روی پشرفت وی تاثیرگذار است توضیح داد: خانواده یک فوتبالیست شرایط سختی دارند چرا که ما همواره در اردو هستیم. شب‌ها باید زمان خواب را رعایت کنیم و از خیلی از مسایل چشم پوشی کنیم. ما بازیکن هستیم و در هر صورت حمایت خانواده هم به من کمک می کند تا بتوانیم در مسیر درست قرار بگیریم.

از نوری پرسپده شد که کاپیتانی پرسپولیس روی رفتار شما تاثیرگذار بوده است یا خیر، که پاسخ داد: کاپیتان‌های من کریمی، مهدوی‌کیا و هاشمیان بودند و از آنها اخلاق را یاد گرفتم. یادم هست ما تمرین را 10 صبح برگزار می‌کردیم و می‌دیدم که علی کریمی 8:30 صبح آنجا بود. یا مهدوی‌کیا روی نیمکت می‌نشست و فقط بچه‌ها را حمایت و تشویق می‌کرد. من این نکته‌ها را یاد گرفتم. بازیکن جوان به من نگاه می‌کند و باید مراقب رفتار خودم باشم تا آنها الگوی خوبی داشته باشند.

نوری درباره گذشته خود گفت: من در استادیوم آزادی کار می‌کردم و یادم هست در یک بوفه کار در ورزشگاه آزادی مشغول به کار بودم. جالب اینکه آن بوفه سمت استقلالی‌ها بود و من پرسپولیسی بودم. تمام بازی‌های پرسپولیس را می‌دیدم و می‌دانستم هواداران چقدر سختی می‌کشند. آدم نباید گذشته خود را فراموش کند و من به گذشته خودم افتخار می‌کنم و هیچ وقت آن را فراموش نخواهم کرد.

وی درباره اینکه گفته می‌شد یک پیشنهاد خوب خارجی دریافت کرده است، گفت: من یک پیشنهاد از تیم‌های عربی داشتم ولی چون با پرسپولیس قرارداد داشتم آن را مطرح نکردم. واقعا عاشق پرسپولیس هستم و اولویت اول و آخر من این تیم است.

کاپیتان سرخ‌پوشان پایتخت در خصوص اینکه تا چه زمانی به فوتبال خود ادامه خواهد داد: تا زمانی که آقای سیاسی بود مشکل مالی نداشتیم ولی بعد از آمدن نژادفلاح شرایط خیلی بهتر شد. ما حتی لباس آستین بلند نداشتیم و حالا این مشکل وجود ندارد. دو هفته از حقوق بچه‌ها هم پرداخت شده و امیدوارم که مشکلات کاملا حل شود.

نوری درباره اینکه تا چه زمانی به فوتبال خود ادامه خواهد داد، بیان کرد: فعلا 31 سال دارم و خدا را شکر آنقدر می‌خواهم سالم زندگی کنم که تا زمانی که بتوانم مثمرثمر واقع شوم در این حرفه به کار خود ادامه خواهم داد.

وی که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود با اشاره به رفاقت خود با مرحوم مهدی نفر، گزارشگر این برنامه و خبرنگار خبرگزاری فارس یادآور شد: مهدی یکی از پرتلاش ترین خبرنگاران بود و امیدوارم که یادش همیشه گرامی داشته شود و در این شرایط به خصوص مادرش فراموش نشود.

کاپیتان تیم پرسپولیس درباره پیشنهاد خود برای بازیکنان جوان گفت: برای بازیکنان جوان فوتبال تنها راهنمایی که می‌توانم کنم این است که برای خود در زندگی هدف داشته باشند و از کوچکی احترام به بزرگ‌تر را یاد گرفته باشند. مطمئنا آنها اگر هدف داشته باشند می توانند به آنچه می‌خواهند برسند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین