کد خبر: ۲۸۶۶۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹

گاف "جناب فرماندار" حین تهدید خواندن ایران!+عکس

فرماندار سابق تگزاس در حالی ایران تهدیدی برای منطقه توصیف کرد که در برنامه اش از نقشه سابق منطقه قبل از تجزیه اتحاد جماهیر شوروی استفاده کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: کمیته اقدام سیاسی ریک پِری فرماندار سابق تگزاس یک فیلم ویدئویی کوتاه منتشر کرده است که در آن از دولت اوباما به علت مذاکراتش با ایران انتقاد شده است. البته هدف از انتشار این فیلم همچنین ارائه چهره ای از پِری به عنوان یک فرد مطلع در زمینه مسائل سیاست خارجی قبل از انتخابات 2016 است. 
 
اما در این فیلم یک اشکال وجود دارد و آن اینکه: نقشه ای از ایران که او به مردم نشان می دهد برای زمان قبل از تجزیه اتحاد جماهیر شوروی است که جمهوری های این اتحاد جدا نشده بود. به عبارت دیگر، جهانی که پِری درباره آن هشدار می دهد، مربوط به بیست سال قبل یعنی قبل از فروپاشی اتحاد شوروی بوده است. 

 
پِری در این فیلم ویدئویی که در ابتدا نقشه ای از ایران به نمایش گذاشته شده است، با جدیت درباره تهدید گذشته و حال ایران هشدار می دهد.

کشورهای آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان که در نقشه مربوط به ایران مشاهده می شوند، در سال 1991 مستقل شدند و دیگر در زمره جمهوریهای سوسیالیست شوروی قرار ندارند. اشکالات دیگری در این نقشه از جمله در مرز از بین رفته جنوب غربی اسرائیل حاکی از آن است که قدمت آن حتی ممکن است بیشتر بوده و به دوره ای باز گردد که اسرائیل هنوز بخش زیادی از شبه جزیره سینا را تحت اشغال داشت.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، پِری قطعا خودش این فیلم ویدئویی را نساخته بود اما اگر هدف وی این بود که خود را مطلعتر از مخالفانش در زمینه سیاست خارجی نشان دهد،‌ مطالب استفاده شده در این فیلم حاکی از آن است که وی فکر می کند مرزهای جهان هنوز همان مرزهای عصر جنگ سرد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین