کد خبر: ۲۸۷۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷

دغدغه اسرائیلی‌ها بیشتر قیمت فلافل است تا برنامه هسته‌ای ایران

اگر "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر کنونی رژیم اسرائیل قصد پیروزی در انتخابات را دارد باید بیش از آن که موضوع برنامه هسته‌ای ایران را مطرح می‌کند به مسائل داخلی و امور معیشتی اسرائیلی‌ها بپردازد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ روزنامه "گاردین" با انتشار گزارشی به افزایش دغدغه‌های معیشتی و رفاهی شهروندان اسرائیلی اشاره کرده و معتقد است اگر "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر کنونی رژیم اسرائیل قصد پیروزی در انتخابات را دارد باید بیش از آن که موضوع برنامه هسته‌ای ایران را مطرح می‌کند به مسائل داخلی و امور معیشتی اسرائیلی‌ها بپردازد.
 
به گزارش آفتاب به نقل از خرداد، روزنامه "گاردین" با اشاره به دوربودن خواسته‌های اصلی اسرائیلی‌ها در مقایسه با شعارها و ادعاهای نتانیاهو می‌نویسد: "نتانیاهو گفته که مسئله اصلی در انتخابات پیش‌روی رژیم اسرائیل ایران است. با این حال رای‌دهندگان اسرائیلی نظر متفاوتی دارند. اخیرا اعتراض‌های اجتماعی در تل‌آویو بار دیگر بالا گرفته است. این دقیقا ادامه همان جنبشی است که چهار سال پیش در اعتراض به افزایش قیمت مسکن، هزینه‌های بالای زندگی و نابرابری‌های اجتماعی انجام شد. معترضان اسرائیلی از دولت شغل می‌خواهند. شواهد نشان می‌دهند که بیش از 56 درصد اسرائیلی‌ها در نظرسنجی‌ها اعلام کرده‌اند که دغدغه اصلی آنان مسائل اجتماعی و اقتصادی هستند. در مقابل اما نتانیاهو در کارزار انتخاباتی خود بحث برنامه هسته‌ای ایران را برجسته کرده است."
  
گاردین در ادامه به مشکلات معیشتی اسرائیلی‌ها اشاره کرده و می‌‌نویسد: "در تظاهرات روز چهارشنبه گذشته یکی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات تل آویو گفت که دستمزد یک ساعت کار در آن شهر برای خرید یک فلافل کفایت می‌کند. او اظهار داشت که مشکلات اصلی اسرائیلی‌ها افزایش هزینه‌های زندگی و گران بودن زندگی در تل آویو است."
 
این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود اشاره می‌کند که اداراه مرکزی آمار رژیم صهیونیستی در گزارش تازه خود اشاره کرده که بیش از یک سوم از اسرائیلی‌هایی که بیش از 1.650 یورو در ماه درآمد دارند از هزینه‌های بالای زندگی در تل آویو گلایه‌مند هستند. این گزارش نشان می‌دهد که افزایش قیمت مسکن در آن شهر نیز در طول شش سال گذشته 55 درصد بوده است که رقم بالایی محسوب می‌شود.
 
این روزنامه بریتانیایی در پایان اشاره می‌کند که به همین‌خاطر بسیاری از شهروندان اسرائیلی قصد دارند تا به "یائیر لاپید" وزیر دارایی پیشین دولت نتانیاهو و حزب او "یش عاتید" رای دهند که وعده اصلی‌اش بهبود وضعیت معیشتی اسرائیلی‌ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین