کد خبر: ۲۸۷۳۵۹
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
روایت مطهری از حمله به او در شیراز:

سنگ و آجر و گاز فلفل/ پیشنهاد عجیب رئیس کلانتری/ استانداری دروغ گفت

به مسئولان شیراز گفتم اگر قرار بر زورآزمایی اجتماعی است بفرمایید تا من هم هوادارانم را به خیابانها فرا بخوانم، در آن صورت این اراذل یک لقمه آنها خواهند بود/اگر یکی از آجرها به سرم می‌خورد معلوم نبود زنده بمانم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که روز دوشنبه برای انجام یک سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود، در فرودگاه شیراز مورد حمله افراد موتورسوار و لباس‌شخصی قرار گرفت. این افراد با چوب و سنگ به خودروی وی حمله کردند. مهاجمان همچنین شیشه‌های خودروی این نماینده مجلس را شکستند.

به گزارش آفتاب، این نماینده مجلس شورای اسلامی، جزئیات این حادثه را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است که در ادامه می‌خوانید:

حدود بیست روز بود که انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز با ارسال دعوتنامه اصرار بر ایراد سخنرانی بنده در آن دانشگاه داشت. با وجود مشغله زیاد و کارهای عقب‌مانده سرانجام دعوت آنها را برای هفته‌ای که مجلس جلسه علنی نداشت پذیرفتم. آنها مجوز این سخنرانی را هم برای من فکس کردند. موضوع سخنرانی «اسلام و آزادی» بود و بنا داشتم وضعیت افتخارآمیز آزادی تفکر و آزادی بیان در طول تاریخ اسلام و نیز تفاوت نگاه اسلامی و نگاه غربی به مسئله آزادی را تشریح کنم.

ساعت 4.5 بعدازظهر روز دوشنبه 18 اسفند وارد فرودگاه شیراز شدم. طبق معمول چند تن از دانشجویان دعوت‌کننده به استقبال آمدند و از سالن فرودگاه خارج شدیم. دیدم آنها اصرار دارند که با یک تاکسی زردرنگ برویم. ظاهراً متوجه شده بودند که عده‌ای می‌خواهند آسیب برسانند، می‌خواستند خودروی ما شناسایی نشود. من متوجه ماجرا نبودم و در فکر مطالب سخنرانی بودم. حدود صد متر که جلو آمدیم دیدم عده‌ای بین سی تا چهل نفر روبروی ما هستند و یک نفر خود را روی کاپوت خودرو انداخت. راننده به هر زحمتی بود او را رد کرد ولی کمی جلوتر سنگ و آجر و گوجه‌فرنگی بود که به سمت ما می‌‌آمد. شیشه عقب و شیشه‌های دو طرف خودرو کاملا خرد و پودر شد و ذرات آن به سر و صورت و دست ما پاشید و برخی فرو رفت. گاز فلفل هم سلاح دیگر آنها بود که از نزدیک استفاده کردند و حدود یک دقیقه نفسم بند آمده بود.

اگر یکی از آن ضربات آجر و سنگ به من اصابت کرده بود معلوم نبود که اکنون زنده بودم. ظاهرا به قصد کشتن یا ناقص کردن آمده بودند. راننده به هر ترتیب بود از میان آنها گریخت اما آنها با موتورهای سنگین و یک وانت ما را تعقیب می‌کردند و باز سنگ و اشیاء دیگر و دشنامهای ناموسی و کلماتی مانند «حرامزاده» بود که به سمت ما می‌آمد. راننده ناچار وارد کلانتری 20 گل‌سرخ شیراز شد. ما خیال می‌کردیم الان نیروهای کلانتری این افراد را بازداشت می‌کنند ولی دیدیم هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و فقط از ورود آنها به کلانتری جلوگیری کردند. ظاهراً یک اصل پذیرفته شده بود که این افراد که از تجهیزاتشان مانند موتورهای سنگین و گاز فلفل معلوم بود از کجا دستور گرفته‌اند در این گونه کارها آزادند و کسی حق مزاحمت برای آنها ندارد مگر این که فرد مورد تهاجم از شدت ضربات از دنیا برود. جالب است که یکی از مقامات ارشد آن کلانتری می‌گفت با وجود فناوری جدید که از داخل خانه هم می‌شود به صورت ویدئو کنفرانس برای دانشجویان صحبت کرد چه اصراری به برگزاری این گونه جلسات است. گفتم من که عشق سخنرانی ندارم، آنها به اصرار دعوت کردند من هم پذیرفتم و اکنون باید به وعده خود وفا کنم.

به رئیس کلانتری گفتم شما به جای تلاش برای لغو سخنرانی، الان که اینها در دسترس شما هستند بازداشتشان کنید تا مجازات شوند. اگر یک بار این کار را بکنید دیگر این رذالتها تکرار نمی‌شود. گفت ما اطلاعات و عکس همه آنها را داریم، ‌بعدا همه‌شان را بازداشت می‌کنیم؛ و من منتظر بازداشت آنها هستم!

این در حالی بود که می‌گفتند حدود هزار دانشجوی انجمن فرهنگ و سیاست و بسیج دانشجویی و غیره در سالن سخنرانی منتظر ورود من هستند. یکی از مسئولان امنیتی گفت ما احتمال این وضع را می‌دادیم. گفتم پس چرا تمهیدات لازم را برای حفظ امنیت فراهم نکردید یا لااقل زمانی که در تهران بودم به من اطلاع ندادید. امیدم از نیروی انتظامی ناامید شد. به امید مسئولان اجرایی استان بودم که آنها با دستور مناسب، آن اراذل را بازداشت و راه برگزاری مراسم را هموار و اینجانب را تحت‌الحفظ به دانشگاه ببرند. اما از تماسهایی که گرفته می‌شد فهمیدم که آنها درست برعکس عمل می‌کنند یعنی اولا همت و تصمیم اصلی آنها این است که به هر ترتیب شده آن جلسه سخنرانی دارای مجوز برگزار نشود و ثانیا هیچ کاری به کار مهاجمان نداشتند و آنها برای هر اقدامی آزاد بودند. اینجا بود که شمه‌ای از تدبیر دولت یازدهم را درک کردم.

خلاصه مقامات دولتی و انتظامی همه تلاش می‌کردند که سخنرانی انجام نشود و از آن سو غبار ناراحتی و کدورتی بر دل مهاجمانی که برخی از آنها در اطراف کلانتری بودند ننشیند. سرانجام از طرف استانداری در سالن سخنرانی به دروغ اعلام شد که آقای مطهری به تهران بازگشتند تا جمعیت متفرق شود.

به هرحال بعد از حدود 3 ساعت چون لباسم پر از خاک و گل و غیره شده بود یک دست کت و شلوار آوردند تا لباسم را عوض کنم - و البته آن کت و شلوار را پس خواهم فرستاد - و آنگاه راهی فرودگاه برای بازگشت به تهران شدیم.

در راه بازگشت بی‌اختیار به یاد سخن امام(ره) بودم که فرمود در جمهوری اسلامی حتی کمونیست‌ها آزادند که حرف خود را بزنند، و سخن شهید مطهری که فرمود در جمهوری اسلامی حتی احزاب غیراسلامی می‌توانند فعالیت داشته باشند مشروط به این که با تابلوی خودشان فعالیت کنند، و یاد تأکید دلسوزانه رهبر انقلاب بر کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها افتادم و از جهالت آن افراد و منافقان زیرکی که این جاهلان را ابزار نیل به اهداف خود قرار می‌دهند تأسف خوردم.

به مسئولان استانی و انتظامی شیراز گفتم اگر قرار بر زورآزمایی اجتماعی است بفرمایید تا من هم هوادارانم را به خیابانها فرا بخوانم، در آن صورت این اراذل یک لقمه آنها خواهند بود. به رئیس جمهور محترم عرض می‌کنم فکری به حال استان فارس بکنند و البته نتیجه بده و بستان در معرفی وزیر کشور به مجلس بهتر از این نمی‌شود و این حوادث نتیجه آن تصمیم غلط است. از دانشجویان محترم دانشگاه شیراز نیز به جای استانداری و نیروی انتظامی فارس عذرخواهی می‌کنم و بدانند که آفتاب پشت ابر نخواهد ماند.

والسلام
علی مطهری

19/12/93
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۷
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
8
162
کاش هواداران شما هم ...بحمایت از شما بپا خیزند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
8
163
جناب اقای مطهری این اقایان .....بد دهن را متاسفانه در همه استانها با تعدادی از اراذل واوباش سازمان دهی کرده و امده کرده اند که به انسانهای وارسته ای هماند حضرتعالی حمله کنند این گروه چون خودشان با دزدان وفاسدان و...شریک هستنند با انها کاری ندارند وهرکدام ازاین ... اگر به شیراز بروند حتی برایشان مراسم استقبال وجریان خودجوش هم برای هورا کشیدن ترتیب میدهند متاسفانه در این هشت سال گذشته این قماش با ان دزدیهای هزاران میلیاردی که شده توانایی مالیشان هم بیشتر شده درسهایی که به این اراذل واوباش میدهند درسهای فحش وفضیحت است هرکدام از اینها هم که فحشهای ناموسی ابدارتری ورکیک تری بدهند ودر پرتاب اجر وپاره سنگ ماهرتر باشند اضافه کاری و حقوق بیشتری دریافت میکند این شعبان بیمخها تربیت شده کسانی هستند چیزی در چته در چته ندارند لاجرم از این...برای مشکل افرینی ازاده خواهان وازاد اندیشان ودلسوزان این مرز وبوم استفاده میکنند رئیس جمهوری باید با صحبت بامردم واتمام حجت با این گروه حل این مشکل را با بیان...
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
بددهن چیه داعش برادر
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
171
24
شهید مطهری فرمودند حتی کمونیستها هم می توانند ازادانه حرف بزنند ولی باپرچم خودشان ولی فرزندشان می خواهند باپرچم ذیگران حرفشان بزنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
8
191
جناب مطهری ترابه روح پاک پدربزرگوارتان تا رسوایی این عوامل دست از افشای خودبرندارید
نوید
|
Turkey
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
7
210
نیروی انتظامی هر وقت اسید پاشو گرفت اینارم میگیره اینا چه فرقی با شعبون ....... دارند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
8
177
وظیفه روحانی است که نسبت به عزل استاندار و عوامل انتظامی اقدام و نسبت به دستگیری قانون شکنان اقدام کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
6
137
کسیکه این مرد بزرگ را زده مطمن باشند که این بزرگتر میشود شک دارید تاریخ را بخونید پیامبر اسلام را با چوب وخاکستر زدند ولی خورد که نشد بسیار بزرگتر شد که تاریخ را ساخت
فحش دادن به مطهری ها شما را خورد ومطهری ها را بزرگ میکند شک دارید منتظر باشید آینده دیر نخواهد بود وآنهایکه شما را با تومان اجیر کرده صدای افتادنشانرا خواهید شنیدید بزودی
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
32
105
اگر امام عزیز زنده بود، شاهد این مسایل نبودیم
افسوس که رفت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
8
168
اين استاندار باید هر چه سریعتر از سمت خود عزل شود.
نوید
|
Turkey
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
4
83
نیروی انتظامی هر وقت اسید پاشو گرفت اینارم میگیره اینا چه فرقی با شعبون ....... دارند ادمین مدیونی تایید نکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
این ارازل از نیروی خودشون بودند مسلمان فحاش نیست اقای مطهری
حسین
|
Australia
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
3
46
استاندار بی کفایت فارس باید برکنار شود
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
3
17
حق همتونه تا بدانيد در مجلس پول ميگيريد اسامي پولگرفته ها را افشا ميکرديد
محمد علی
|
-
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
3
37
من یک سوال توی ذهنم هست ولی پاسخی پیدا نمی کنم : مثلا اگر عده قلیلی می آمدند و شعار یا حسین .... م می دادند باز هم این نیروی انتظامی بی خیال بود یا بلافاصله یگان ویژه به خدمتشان میرسید. بخدا باعث ننگه تمام رادیو های بیگانه از دیروز دارند همین مسئله را پررنگ می کنند در کشوری که دم از آزادی برای ملل فلسطین و بحرین و .... می دهد در کشور خودش با یک نماینده مجلس و متفکر مذهبی چنین می کنند.
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
4
33
درود برمطهری فرزند خلف انقلاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
3
23
احوالات تاسف باریه، چرا آدمیزاد به همچین حالی می افته که هم وطنشو، نه اصلا هم نوعشو اینجوری مورد اذیت قرار می ده! کاش دنیا ریسِت می شد.
به نظرم همونقدر که هیتلر در اوج فهمیدن نمی فهمید، این اوباش به ظاهر ... هم در اوج فهمیدن خودشونو به نفهمی زدن
متاسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
2
37
اقای ریس جمهور میشه یه چیزی بگی. یه اقدامی بکنی. خیلی وقته منتظریم..............
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
2
38
آقای روحانی باید در این قضیه عملگرایی را به اثبات برساند.فقط و فقط برکناری استاندار و بالاترین مقام امنیتی استان و سپس ترتیب دوباره سخنرانی در همان محل و دعوت محترمانه از آقای مطهری و برخوردی مطابق شخصیت مخلان امنیت با هرگونه تحرک احتمال مشابه.ما شیرازیها منتظریم وگرنه در انتخابات بعدی جبران می کنیم
خون به جیگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
3
30
گفته اند به چیزی میخای اساسی ضربه بزنی ازآن بد دفاع کن .بیشترین ضربه ای که به شیعه درکل جهان زده میشه اعمال این افراده
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
3
28
آقای روحانی تا دیر نشده تدبیر کنید ...
جلیلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
3
12
خبری از انتخابات خبرگان نمی زنید تا درصد بالای اقبال از ایشان را ببینیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
4
23
شعبان بي ... آسوده بخواب
تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
4
24
متاسفم که حضرت حافظ و سعدی را شیرازی میخوانند.... حتما و حتما سفر خانوادگی عید را که قرار بود به شیراز برویم کنسل خواهم کرد... تا مرم آنجا نتوانند جلو اراذل اوباش را بگیرند شیراز دیدن ندارد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
3
27
احيانا موتور سنگين سوار همان ضارب حجاريان نيست
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
18
4
خودکرده را تدبیر نیست
رفتار تندروها به هیچ وجه قابل توجیه نیست
اما جناب مطهری چه انتظاری میتونن داشته باشند از جامعه ای که خودشون با حرفاشون ملتهبش کردند
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
3
24
روزی که ما دانش آموز بودیم و ندای انقلاب آمد نوید خیلی چیزها را دادند اما کو؟
با فرزندان انقلاب می جنگن و می زنن و می برن و می کشن. زنان را در محدودیت های اجباری قرار دادن. گرانی و فقر و بیکاری و فساد بیداد میکنه. هیچ انتقاد و اعتراضی هرچند مسالمت آمیز را بر نمی تابن...همه در سختی و وخامت قرار دارن جز عده ای اندک که در صدرن و همین شعبان بی مخ ها که مزدور هستن و هیچوقت از روی عقل کار نمیکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
هميشه ميشنيديم شيرازيها مهمان نواز و با فرهنگ هستند اما حالا به وضوح آنرا ديديم
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
4
15
آقای روحانی چرا هیچ کاری نمی کنند ؟
سیمین
|
United States of America
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
5
23
ساندیس خورهای بی شناسنامه. یک ارگان بی ارزش این ارازل را پشتیبانی میکند. ما نیاز به موازی کاری نداریم انشاالله بزودی مردم این ارگان بی خاصیت را که همه می دانن کدام است از بین ببرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
17
6
«کف گرگی» زدن مطهری بعضی وقت ها لازم است؛ اما گوجه خوردن از اراذل خیلی بد! / آقای مطهری! این شیوه زشت را شما پشت تریبون مجلس ترویج کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
4
19
شهر در امن و امان است اسوده بخوابیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
عمار علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
4
22
مرگ بر داعششششششششششششششششششششش

درود بر فرزند امام وملت دکتر علی مطهری............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
4
9
این ارازل واوباش در زمان شاه نیز وجود داشتند.
یدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
6
12
اشتباه نشه این اوباش سیار هیچ ربطی به مردم خوب شیراز ندارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
4
13
من هم سفر نوروزم به شيراز را كنسل ميكنم واز اقاي روحاني ميخواهم وزير كشور رو كه. چنين استاندار ضعيفي براي استان فارس گذاشته
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
6
16
نیروی انتظامی فقط زورش به دیش ماهواره و دختر ها میرسه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین