کد خبر: ۲۸۷۵۴۹
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
دولت مسوول است و بايد پيگيري كند

مطهری: اگر شانس با ما نبود، من را می‌كشتند

اين‌بار كاملا متفاوت بود. من واقعا فكر مي‌كنم كه قصد داشتند به من صدمه جاني و جسمي بزنند. قبلا از اين اتفاقات در برخي مراسم، و آن هم در حد شعار در سالن، هم براي من و هم براي خيلي‌هاي ديگر افتاده بود. اما اين‌بار تعداد بسيار زيادي موتورسوار بودند كه براي صدمه زدن از آجر گرفته تا گاز فلفل، همه‌چيز داشتند. اگر شانس با ما نبود واقعا من را مي‌كشتند و معلوم بود با كسي شوخي ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علي مطهري كه روز سه‌شنبه براي يك سخنراني به شيراز رفته بود نهايتا با چشم زخمي و كت و شلوار قرضي كه برايش دست و پا كردند، به تهران بازگشت، بي‌آنكه سخنراني‌اش انجام شود. همين هم اما هزاران حرف نگفته داشت كه البته ديگر اظهر‌من‌الشمس شده است. ١٠٠ موتورسوار با خيال راحت و با آجر و گاز فلفل، مراسم استقبالي «خشن» را براي ورود مطهري به شيراز ترتيب دادند؛ مراسمي كه تا پاسي از شب هم ادامه يافت.

 نمايش حمله‌كنندگان حتي پرده‌اي چندساعته از محاصره كلانتري كه مطهري و همراهانش به آن پناه برده بودند را نيز در دل خود داشت. اما همه اينها يك طرف و روايت خود مطهري از واكنش مقامات دولتي استان فارس يك طرف. مقاماتي كه مطهري در گفت‌وگو با «اعتماد» تاكيد مي‌كند نه تنها براي حل بحران كاري نكردند كه حتي حرف حمله‌كنندگان را به شكل ديگري تكرار مي‌كردند؛ اينكه سخنراني اين نماينده مجلس منتفي شود و او شيراز را ترك كند. 
 
 ‌ شما روز سه‌شنبه چند ساعت در يك كلانتري بوديد  آيا  اقدام موثري براي مقابله با حمله‌اي كه به شما انجام شد، صورت گرفت؟ 

روز سه‌شنبه كلانتري نيروي انتظامي را چند ساعت در محاصره درآوردند و هيچ كس واكنشي نشان نداد. واقعا در جريان اتفاق روز سه‌شنبه كساني كه به من حمله كردند به قصد كشتن آمده بودند و من حداقل اين‌گونه برداشت مي‌كردم. چون برخورد بسيار خشن بود و من تا به حال چنين اتفاقي را نديده بودم كه با آجر و سنگ و هرچه دست‌شان بود، به ما حمله كردند. ابايي هم از استفاده از آن نداشتند و كافي بود شانس نمي‌آوردم و در آن صورت اتفاق ديگري مي‌افتاد. آنها تمام تلاش‌شان را مي‌كردند تا بيشترين آسيب را به ما وارد كنند. مسوولان دولتي هم متاسفانه خيلي ضعيف عمل كردند. ابعاد حمله خيلي بزرگ بود. 
 
 ‌ خودتان فكر مي‌كرديد با چنين موقعيتي در شيراز مواجه شويد؟ 

نه. به هر حال من مهمان آن شهر بوديم و يك مراسم عادي بود كه قرار بود سخنراني كنم. هيچ چيزي از قبل وجود نداشت كه بدانم آنجا اين اتفاقات مي‌افتد. 
 
 ‌ خودتان خبر داشتيد كه در شيراز عليه اين مراسم و حضور شما جو‌سازي شده است؟ 

نه. قرار اين مراسم از چند هفته قبل گذاشته شده بود و اين هفته چون مجلس تعطيل بود، من تصميم گرفتم كه به اين سفر بروم. قبل از آن هم برگزاركنندگان مراسم مجوزهاي آن را برايم فاكس كردند. به هر حال مراسم مجوز داشت و حداقل من هيچ خبري نداشتم كه آنجا احتمالا چنين جوي وجود دارد و با چنين برخوردي مواجه مي‌شوم.   
 
 به لحاظ ابعاد حادثه مي‌گوييد كه از قبل فكرش را نمي‌كرديد؟ چون قبلا هم در مواقعي برخي ديگر از مراسم سخنراني شما با مشكل مواجه شده بود.   

اين‌بار كاملا متفاوت بود. من واقعا فكر مي‌كنم كه قصد داشتند به من صدمه جاني و جسمي بزنند. قبلا از اين اتفاقات در برخي مراسم، و آن هم در حد شعار در سالن، هم براي من و هم براي خيلي‌هاي ديگر افتاده بود. اما اين‌بار تعداد بسيار زيادي موتورسوار بودند كه براي صدمه زدن از آجر گرفته تا گاز فلفل، همه‌چيز داشتند. اگر شانس با ما نبود واقعا من را مي‌كشتند و معلوم بود با كسي شوخي ندارند. با تمام توان به ما حمله كرده بودند، ما به سختي از اين مهلكه گريختيم و به كلانتري پناه برديم. ماشيني كه من با آن مي‌رفتم صدمه زيادي ديد. 
 
 ‌ آن تاكسي كه ربطي به شما نداشت؟ 

نه. تاكسي فرودگاه بود و اصلا ربطي به من نداشت. اما شب عيد اتومبيل آن بنده خدا هم به‌شدت آسيب ديد. با آن حجم از آجر و سنگي كه به سوي ما پرتاب شد، خيلي شانس آوردم كه زنده ماندم. 
 
 ‌ بعد از اين واقعه و علي‌الخصوص بازگشت به تهران آيا پيگيري هم انجام داده‌ايد؟ يا اينكه خبري داريد كه آيا پيگيري توسط ديگران انجام شده باشد؟ 

در همان شيراز و وقتي كه اين اتفاق افتاد تماس‌هايي گرفتم اما به جايي نرسيد. يعني كسي كاري نكرد. به هر حال در حدي كه لازم باشد اين موضوع را پيگيري مي‌كنم. 
 
  با مقامات استان در آنجا تماس گرفتيد يا مقامات كشوري؟ چون به هر حال انتقادات هم به استانداري فارس و هم به وزارت كشور در اين خصوص زياد است.   

با مقامات استانداري در آنجا تماس گرفتم و موضوع را منتقل كردم. اما آنها به جاي اينكه به دنبال عادي كردن شرايط و جمع كردن اين قائله باشند، بيشتر پيگيري مي‌كردند كه مراسم سخنراني لغو شود و بر اين موضوع اصرار داشتند. من نديدم تلاشي براي متفرق كردن حمله‌كنندگان و حفظ امنيت من صورت بگيرد. موتورسوارها خيلي راحت تقريبا هر كاري مي‌خواستند مي‌كردند و مزاحمي نداشتند. 
 
 ‌ خودتان رايزني مي‌كرديد يا كساني كه برنامه را ترتيب داده بودند؟ 

من خودم تماس گرفته بودم و تلاش مي‌كردم كه اين موضوع جمع شود. اما متاسفانه آنجا هيچ‌كس براي حرف من نه به عنوان يك شهروند، بلكه به عنوان يك نماينده مجلس ارزشي قايل نشد. يعني حتي من احساس كردم كه نگران اين موضوع هم نشده‌اند. برخورد مقامات بيش از هر چيزي باعث تاسفم شد و ناراحتم كرد. 
 
 ‌ با چه مقامي تماس گرفتيد؟ 

فكر مي‌كنم معاون سياسي و امنيتي استانداري بود كه من با ايشان تماس گرفتم. اما در مقابل اصرار ايشان و استانداري بر لغو مراسم و بازگشت بنده به تهران بود. يعني اصل درخواست‌شان با درخواست حمله‌كنندگان يكي بود. منتها موتورسوارها با اسپري فلفل و فحش ناموسي و گاز فلفل حرف خود را مي‌زدند و آنها يك طور ديگر. آن حجم از حمله‌كنندگان كه واقعا تعجب‌آور بود و مخصوصا اينكه با خيال آسوده هر كار مي‌خواستند، مي‌كردند معلوم بود كه هيچ نگراني بابت بازخواست شدن و پيگيري اين موضوع و كارهايي كه مي‌كنند ندارند. به هر حال براي اين عده نه قانون مهم است و نه اخلاق. اينكه يك عده‌اي بتوانند با اين شكل خشن جلوي سخنراني يك نماينده مجلس را كه مصونيت دارد و براي اظهارنظر آزاد است، بگيرند و يك كلانتري را كه بايد پايگاه اقتدار و حفظ امنيت باشد چند ساعت محاصره كنند، اصلا عادي نيست. من فكر مي‌كنم اينكه اينها اينقدر راحت هر كار مي‌خواهند، انجام مي‌دهند حتما به پشت‌گرمي جايي است. 
 
 ‌ احتمالا آيا قصدي براي پيگيري جدي اين موضوع در مراجع عالي داريد؟ مثلا اينكه موضوع را در سطح دولت يا وزارت كشور پيگيري كنيد. 

به هر حال سعي مي‌كنم موضوع را تا جايي كه بشود پيگيري كنم. دولت به هر حال در اين مسائل مسوول است و اگر مسووليت‌پذير باشند نبايد حتي منتظر درخواست من يا كسي بمانند. دولت بايد خودش پيگيري كند. به هر حال الزاما نياز براي درخواست ندارند تا پيگيري شوند. دولت مسوول است و بايد پاسخگو باشد. تامين امنيت مسوول دارد و اگر جايي آشوبي شود، مقام و دستگاه مسوول بايد پاسخگو باشند. نياز ندارد كسي درخواست كند. اما من سعي مي‌كنم اين موضوع را پيگيري كنم و همان جديت قبل را در اين پيگيري هم داشته باشم. نه اينكه الزاما چون براي من اين اتفاق افتاده است، اصل قضيه و اينكه يك عده‌اي بتوانند هر كاري مي‌خواهند بكنند جاي تاسف دارد و بايد كسي پاسخگوي اين وضع باشد. 
 
 ‌ همكاران مجلسي خود در استان فارس كه چندنفري هم عضو كميسيون امنيت ملي هستند را در جريان اين واقعه گذاشته‌ايد؟ 

آنها خودشان بايد خبر داشته باشند كه چه اتفاقي افتاده است. اما من با كسي تماس نداشتم. 
 
 ‌   با مقامات عاليه دولتي چطور؟ 

آنها هم همين‌طور. ولي من هنوز تماس نگرفته‌ام. بعيد مي‌دانم بي‌اطلاع باشند. فقط اميدوار هستم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۳
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
5
57
متاسفانه اراذل و اوباش هر کاری می کنند آن وقت حکومت به مردم معترض و افراد منتقد و بزرگان انگ فتنه گر می زند
البته تاریخ خواهد گفت چه کسانی به اسلام و ایران ضربه زدند
اما جالب تر این که مطهری در آستانه ورود برای همایش اسلام و آزادی کتک خورد
یعنی اراذل می خواهند بگویند در اسلام آزادی نیست و فقط ما آزادیم ولی مدعی هستیم آزادی ایران در آمریکا هم نیست؟
عجب شوخی مسخره ای دارد زمانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
تاریخ بارها گفته اما حافظهه ی تاریخی مردم ایران کوتاه مدته...
باتجربه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
51
10
عاقبت حاشيه درست كردن براي كشور
حسين
|
Germany
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
5
40
وقتي به نماينده اجازه سخنراني در خصوص آزادي نمي دهند آنوقت انتظار داريم در خصوص عدم وجود آزادي دنيا با ما بر خورد نكند. خدا ميداند اين گونه رفتارها البته بازيها كي تمام ميشود.
کاظمی از شیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
5
31
شرم بر اینان باد که از رانت قدرت و سیاست استفاده می کنند و هر کار دلشان بخواد می کنند. اما دریغ اگر یک معترض واقعی بخواهد فقط بلند یک جا حرفش را در برابر یکی از این کانون های زورگویی بزند. از زندگی ساقطش می کنند و همه ی فرصت های آینده را در مصاحبه و ... از دست می دهد. چه برسد به اینکه مثل این زورگویان و ... بخواهد با آجر و گاز فلفل این کار را بکند. من به عنوان یک شهروند شیرازی و ایرانی به شدت خواهان اولا معلوم شدن ماهیت اینان و دوما محاکمه و سوما اعمال قانون بر علیه این ها هستم. همین طوری هست که حقوق شهروندی و انسانی ما را می گیرند و این می شود یک روال. هیچ کس حق ندارد جلوی سخنرانی مجوز دار یک نفر را بگیرد. حد اکثر این هست که پاسخش را می دهند یا مثلا شعار می دهند ولی این رفتار های خشن و مایه ی آبرو ریزی در پایتخت فرهنگی ایران شیراز جنت تراز چه معنی دارد؟

شرم بر ایشان باد که جز آبروریزی دستاوردی دیگر برای خودشان، کشور، حقیقت و دین نداشتند.
رضا
|
Australia
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
9
36
آقاي مطهري بايد به نظرم منتظر نباشد و كليد استيضاح وزير اصولگراي كشور را بزند. ضمنا عزل استاندارو ... كمترين كار ممكن است كه بايد صورت گيرد سكوت دولت به معناي حمايت از فضاي خفقان است كه ما به آن راي نداديم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
45
9
مطهری قربانی آموزه های خودش شد/
«کف گرگی» زدن مطهری بعضی وقت ها لازم است؛ اما گوجه خوردن از اراذل خیلی بد! / آقای مطهری! این شیوه زشت را شما پشت تریبون مجلس ترویج کردید
جواد عبدی
|
Germany
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
4
23
کاش جلوی این چماقداریها ازاول گرفته می شد اگر یادتان باشد دراوایل انقلاب گرفته می شد دران زمان اکثر سخنرانی ها گروهها مورد حمله قرار می گرفت بعد نوبت کم کم به حکومتی ها رسید وحالا هم نوبت مطهری است وفردا هم نوبت دیگران است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
7
10
روحانی مچکریم
مجید
|
United States of America
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
6
27
مردم تهران و ایران, مسولین ...شیراز ثابت کردند که توان و لیاقت حفظ جان انسان را ندارند,
امسال عید به شیراز نروید, بگذارید این ایام از بقیه ایران جدا باشند.
و شما شیرازیها بدانید تا تحویل ندهید این ... در هر جای ایران باشید, همین عمل در انتظارتان هست. این عبرتی بشود برای دیگر استانها, هر عملی عکسالعمل دارد, ان ...را تحویل دهید.
نوید
|
Turkey
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
4
28
اونوقت اگد بجای این بزرگوار یکی از این اختلاس گرا میرفت این دلواپسا گوسفند میکشتن من یه نفر از روی اینا در عجبم
تقی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
21
9
بر خورد خشن از طرف هر کسی باشد محکوم است . چه وقتی در جلسه اصلاطلبان 40 نفره یک جانباز را کتک می زنند و یا حمله به علی مطهری با این کار از یک آدم معمولی قهرمان می سازیم
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
8
9
من خودم از روح شهید مطهری خجالت میکشم که با پسرش اینطور رفتار کرده اند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
8
4
بروید صحبت های استاندار دولت تدبیر درشیراز هم بخوانید که بدانید چه عللی داشته این کارها
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
33
5
مطهری بداند که ما مدافع حریم ولایتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
4
12
این اوباشانی که به ..دکتر مطهری حمله کرده اند این عمل زشت را از نمایندگان مجلس یاد گرفته اند کا چندی پیش به ایشان حمله ور شدند واز ناحیه دست مجروح گردید وچیزی نمانده بود که ایشان در مجلس توسط این نمایندگان شهید بشود وحال افراد پیرو انها در شیراز با گاز اشک اور وچاقو وگرز و..... قصد ترور ایشان را داشتند .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
4
8
چند ساله این افراد هر کاری دلشان میخواهد انجام میدهند هر مراسمی که باب میل آنها نباشد محکوم به برهم خوردن است .لازم نیست خیلی فکر کنید اینها شناخته شده اند ولی دود این تحجر یک روزی به چشم همین حمایت کنندگان از آنها خواهد رفت باورکنید
احمد یاداور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
1
1
خودشان ... نه علی اقامطهری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
8
8
آقای مطهری حداقل بگو خدا کمک کرد، شانس یعنی چی
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
1
7
١٠٠ موتورسوار با خيال راحت و با آجر و گاز فلفل،
فکر کنم یاز کره مریخ اومدند آخه اسپری فلفل دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
4
6
بجای این حرفا مطهری هرچه زودتر بره خسارت راننده تاکسی بیچاره روبده.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
11
7
این کارها فقط برای قهرمان سازی و در نهایت تقدیم جایزه صلح نوبل به این بی ....
خدا رحمت کنه پدرشو.اگه الان زنده بود حتما خودش این جانورو دار میزد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
12
5
حقت بود کاش می کشتند و یک فته گر کم می شد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین