کد خبر: ۲۸۷۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

آیت الله مکارم: برخی علیه دولت دروغ می گویند

آیت الله مکارم شیرازی افزود: باید در جامعه شاهد دوستی، صفا و وحدت بوده و نباید شاهد تندروی و کندروی باشیم و از این طریق در برابر دشمنان متحد باشیم و این مساله را باید در لحظه تحویل سال نو از خداوند بخواهیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با انتقاد از دروغ پردازی علیه دولت یازدهم گفت: برخی می گویند دولت هیچ کاری نکرده که این مساله دروغ است، دولت خیلی کار کرده است.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با تاکید بر رعایت اعتدال گفت: تندروی و کندروی ها در کشور مشکل آفرین شده است.

مکارم شیرازی ادامه داد: اساس اسلام بر اعتدال است و حدیثی از امام علی(ع) داریم که تاکید می کند آنهایی که غلو کرده و جلوروی کرده اند باید برگردند و کسانی که کوتاهی کرده اند باید به ما بپیوندند که در خط میانه هستیم.

وی با اشاره به این که قرآن مجید نیز از امت وسط سخن به میان آورده است و تاکید بر اعتدال در اسلام زیاد است گفت: متاسفانه اکنون گرفتار افراط و تفریط در جامعه شده ایم و برخی همه مشکلات را در مسائل اقتصادی می دانند، برخی نیز همه مشکلات را در مسائل فرهنگی می دانند این در حالی است که نه همه مشکلات ما اقتصادی است و نه همه مشکلات ما فرهنگی است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: برخی می گویند دولت هیچ کاری برای اقتصاد و فرهنگ نکرده است یا دولت هیچ مشکلی ندارد که هر دوی این ها دروغ است، برخی می گویند تمام سال عزاداری کنیم و یا برخی عزاداری را کم رنگ می کنند که اجرای هر دو مورد درست نیست.

این مرجع تقلید گفت: برخی در مساله اتمی عنوان می کنند که درست نیست این کار را تعطیل کنیم، برخی دیگر نیز می گویند هر چه می خواهیم امتیاز بدهیم اما باید گفت که تعطیلی درست نیست امتیاز بی جهت دادن نیز درست نیست و باید حقوق، عزت، شرف و استقلال و پیشرفت علمی ما حفظ شود و این در حالی است که در توافق یا قرارداد هم امتیاز می دهیم و هم امتیاز می گیریم.

وی اظهار داشت: تندروی ها و کندروی ها در کشور مشکل آفرین شده است برخی می گویند در مراسم ازدواج باید تشریفات به جای آورد برخی نیز می گویند بیش از حد ساده باشیم اما باید اعتدال را رعایت کرد و افراط و تفریط ها در زندگی فردی و جمعی مایه بدبختی است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: باید در جامعه شاهد دوستی، صفا و وحدت بوده و نباید شاهد تندروی و کندروی باشیم و از این طریق در برابر دشمنان متحد باشیم و این مساله را باید در لحظه تحویل سال نو از خداوند بخواهیم.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز شهید عنوان کرد: باید احترام شهدا را نگهداریم و فرهنگ شهادت را حفظ کنیم چراکه فرهنگی است که قرآن، اسلام و عاشورا به ما یاد داده اند.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به برخی مشکلات فرهنگی در شهر قم بیان داشت: مشکل وسایل ارتباطی است که در اختیار همه است و فساد از آن می بارد، دست هایی در کار است که بتواند قم را تحت تاثیر قرار دهد لذا باید امر به معروف و نهی از منکر به طور عام با شرایط آن زنده شود تا وضعیت تفاوت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین