کد خبر: ۲۸۸۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵

حکایت جوانی که با سردار قاسم شوخی کرد+تصاویر

«حسن منصوری» از بسیجیان «لشکر 41 ثارالله» درباره یک قطعه عکس از یادگارهای حضورش در میادین دفاع مقدس، خاطره‌ای تعریف کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مشرق نوشت: منصوری می‌گوید: یکی از روزهایی که در مقر «لشکر 41 ثارالله» در نزدیکی اهواز مستقر بودیم، من و «محمد جواد زادخوش» و یکی دیگر از دوستان که دوربین عکاسی داشت، برای عکس گرفتن از سنگر بیرون زدیم که با «سردار سلیمانی» فرمانده لشکر، مواجه شدیم. به محض دیدن «حاج قاسم» تصمیم گرفتیم با ایشان هم یک عکس یادگاری بگیریم. «حاج قاسم» چون «محمدجواد» را به واسطه‌ آشنایی با برادر بزرگ‌ترش می‌شناخت و از شوخ‌طبعی و چقر بودنش خبر داشت، همان طور که از روبه‌رو سمت ما می‌آمد، از همان دور به جواد گفت: «من با شما عکس نمی‌گیرم.» جواد هم بی‌معطلی و باخون‌سردی گفت: «ما که نمی‌خواهیم با شما عکس بگیریم. می‌خواهیم دوربینمان را به شما بدهیم تا از ما عکس بگیرید.» حاج قاسم که جاخورده بود، لبش به خنده باز شد و آمد کنارمان ایستاد و عکس یادگاری گرفتیم.»

اما عاقبت این بسیجی شوخ‌طبع چه شد؟ محمد‌جواد زادخوش که سال 1344 در «خانوک» از توابع زرند کرمان به دنیا آمده بود، روز 21 اسفند 1363 در عملیات بدر، خرقه‌ شهادت پوشید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین