کد خبر: ۲۸۹۵۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
تلخ و شیرین محیط زیست؛

افزایش ۴۴ روز سالم در هوای پایتخت

رئیس سازمان محیط زیست، بروز گرد و غبار در خوزستان و افزایش تعداد روزهای سالم هوای پایتخت را تلخ ترین و شیرین ترین اتفاقات زیست محیطی سال ۹۳ دانست.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر معصومه ابتکار در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: تلخ ترین اتفاقات سال ۹۳ لطماتی بود که همچنان به محیط زیست در عرصه های مختلف آب و خاک و هوا وارد شد و در بازدی از این مناطق به وضوح قابل رویت بود.

به گفته وی، خشک شدن تالاب ها و شرایط سختی که در نیمه اول سال ۹۳ بر دریاچه ارومیه حاکم بود همچنین بروز پدیده ریزگردها در خوزستان که مشکلات زیادی برای مردم منطقه به وجود آورد از تلخ ترین اتفاقات در سال ۹۳ بود.

رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: شیرین ترین اتفاق در سال ۹۳ لحظه ورود آب به تالاب هامون و هورالعظیم بود که امیدواریم با احیا این تالاب ها در سال جاری نیز شاهد این لحظات شیرین باشیم .

ابتکار تصریح کرد: همچنین حذف بنزین پترو شیمی، بهبود کیفیت سوخت ارتقاء استاندراد خودرو ها، و رونمایی از خودروها و موتورسیکلت های هیبریدی و برقی از اتفاقات شیرین سال گذشته بود که در نتیجه کیفیت هوای پایتخت و دیگر کلانشهرها بهبود یافت.

وی افزود: در سال ۹۳ تعداد روزهای سالم در تهران نسبت به سال گذشته ۴۴ روز افزایش یافت که این یکی از شیرین ترین اتفاقات و ارزشمند ترین دستاوردهای زیست محیطی در سال گذشته بود که امیدواریم در سال جاری برای سایر شهر های کشور نیز رخ دهد.

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: البته در سال ۹۳ کیفیت هوا در تمام شهرهای کشور نسبت به گذشته روند رو به بهبودی داشته ولی امیدواریم این روند تا رسیدن به شرایط مطلوب ادامه داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین