کد خبر: ۲۸۹۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان:

دلیل توقف مذاکرات لوزان نیاز طرف‌های مقابل به هماهنگی بیشتر بود

رئیس هیأت کارشناسی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه مذاکرات در حال نزدیک شدن به مرحله نهایی است، اظهار کرد: دستیابی به توافق بستگی به راه حل هایی دارد که در مورد آن‌ها تاکنون صحبت شده است و اگر طرف مقابل از خود مقداری انعطاف نشان دهد ما می توانیم به توافق خیلی نزدیک شویم.
آفتاب‌‌نیوز : حمید بعیدی نژاد رئیس هیأت کارشناسی تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در مراسم ختم والده رئیس جمهوری، در جمع خبرنگاران به ارزیابی دور اخیر مذاکرات با 1+5 اشاره کرد و گفت: تا به حال در مذاکرات خوب پیش رفته‌ایم و ان‌شاء‌ الله که مسائل باقیمانده نیز طی مذاکرات پیش رو حل شود.

وی با بیان اینکه مسائل باقیمانده فقط مربوط به تحریم ها نیست بلکه مجموعه‌ای از مسائل باقی مانده است، در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد احتمال توافق در یازده فروردین گفت: احتمال همه چیز وجود دارد؛ باید ببینیم که طرف مقابل با چه مواضعی در دوره آتی مذاکرات حضور پیدا می‌کند.

بعیدی نژاد همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ایران و 1+5 در سال جدید به توافق دست خواهند یافت، با بیان اینکه در سال 94 حتما به توافق دست خواهیم یافت، اظهار کرد: در چشم اندازی که ما مشاهده می کنیم چنانچه مسائل باقیمانده که عمده مشکلات را شامل می‌شود حل شود، امید زیادی به دستیابی به توافق وجود دارد.

این عضو تیم مذاکره کننده کشورمان با اشاره به مشکلات و مسائل حل نشده در مذاکرات خاطر نشان کرد: همه مسائل از جمله مباحث مربوط به تحریم‌ها و همچنین بحث غنی‌سازی در مذاکرات به هم مرتبط است و این مشکلات باید با هم و در یک مجموعه حل شود و این امکان وجود ندارد که ابتدا یک موضوع حل شود و سپس موضوع و مسئله دیگر مورد بررسی طرفین قرار بگیرد.

وی همچنین با بیان اینکه راه حل های مربوط به این مسائل نیز پیدا شده است، گفت: ان شاء الله چنانچه این راه‌حل ها نهایی شوند ما می‌توانیم مجموعه مشکلات را برطرف نمائیم.

بعیدی نژاد افزود: طرف مقابل از خواستهای خود کناره‌گیری کرده است.

به گزارش ایسنا، رئیس هیأت کارشناسی تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا توقف دور اخیر مذاکرات در لوزان سوئیس به دلیل فوت والده رئیس جمهور کشورمان بوده است، گفت: مطلقاً دلیل توقف دور اخیر مذاکرات فوت مادر آقای روحانی نبوده است بلکه طرف‌های مقابل نیاز به هماهنگی هایی با یکدیگر داشتند به همین دلیل نیز با درخواست آن‌ها در مذاکرات اخیر وقفه‌ای به وجود آمد.

وی همچنین گفت:‌ این زمان به وجود آمده فرصتی بود تا طرف مقابل به هماهنگی با یکدیگر بپردازند.

به گزارش ایسنا، بعیدی نژاد با بیان اینکه مذاکرات در حال نزدیک شدن به مرحله نهایی است، اظهار کرد: دستیابی به توافق بستگی به راه حل هایی دارد که در مورد آن‌ها تاکنون صحبت شده است و اگر طرف مقابل از خود مقداری انعطاف نشان دهد ما می توانیم به توافق خیلی نزدیک شویم.

رئیس هیأت کارشناسی تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان همچنین در مورد اظهارات اخیر اعضای کنگره آمریکا مبنی بر اینکه لغو کامل تحریم ها علیه ایران نیاز به رای کنگره دارد با بیان اینکه این موضوع واقعیتی است که وجود دارد و مربوط به سیستم داخل آمریکا می‌شود،اظهار کرد: چنانچه بخواهیم به سناریویی فکر کنیم که به دلیل مخالفت های داخلی آمریکا، دولت اوباما نتواند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، انشقاقی میان اروپا و آمریکا ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که راه حل هایی که به دست می آید مورد توافق همه باشد، گفت: در صورتی که طی مذاکرات به توافق نرسیم قطعا آن‌ها مقصر خواهند بود و همه می دانند که اگر توافقی نشود به دلیل اختلافات داخلی آن‌ها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین