کد خبر: ۲۸۹۵۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
در نخستن جلسه هیات دولت در سال ۹۴ مطرح شد

تشکر رییس‌جمهور از ابراز همدردی‌ها / ارائه گزارش عملکرد بودجه93/

نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید، روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد و اعضای دولت پس از دیدار نوروزی با یکدیگر، به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مباحث روز کشور پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز : جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری در ابتدای جلسه، به نمایندگی از هیات دولت، ضمن تسلیت به رییس‌جمهور و حسین فریدون دستیار ارشد رییس‌جمهور ، علو درجات برای مرحومه مغفوره را از درگاه خداوند متعال مسئلت نمود.

رییس‌جمهوری نیز با تشکر از همه کسانی که به اشکال گوناگون با ایشان ابراز همدردی نموده و در مراسم تشییع و ترحیم شرکت کردند، اظهار داشت: مادر من نیز همانند همه مادران انقلاب و دفاع مقدس، معلم ایثار و ایمان بود و از همان سال ۱۳۴۱ با دشواری‌ها و دلهره و اضطراب ناشی از مبارزه آشنایی داشت.

در ادامه جلسه، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گزارشی از عملکرد بودجه سال ۱۳۹۳ به هیات وزیران ارایه دادند.

براساس این گزارش، کل پرداخت‌های جاری در سال ۱۳۹۳ با ۲۰ درصد رشد و اعتبارات عمرانی با ۳۴ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۲ همراه بوده است.

رشد درآمدهای مالیاتی با ۴۰ درصد، گمرک ۶۵ درصد و سود سهام ۹۴ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۲ گزارش شد. در این گزارش همچنین میزان تورم سال، نقطه به نقطه و اسفند ماه سال ۱۳۹۳ به ترتیب 14.8، 14.2 و 0.6 درصد عنوان شد.

رییس‌جمهور از تلاش‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قدردانی نمود.

همچنین وزارت نیرو گزارشی از میزان بارندگی‌ها و مقایسه آن با سال گذشته و متوسط سال‌های قبل ارایه داد که براساس این گزارش، میزان بارندگی در برخی مناطق کشور با کاهش شدید نسبت به سال قبل و در برخی مناطق مانند استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با افزایش مواجه بوده است و بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید شد.

در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیات وزیران رسید.

دولت اصلاحات وارد شده به ضمایم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳(مارپل ۸/۷/۱۹۷۳) موضوع قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل ۱۹۷۸ مربوط به کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳ (مارپل ۷۸/۱۹۷۳، مصوب ۱۳۸۰ و الحاقات و اصلاحات بعدی آن را به تصویب رساند.

لایحه معاهده میان جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در زمینه انتقال محکومین به حبس، از دیگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه هیات دولت بود.

به گزارش ایسنا، هیات وزیران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه همکاری دو جانبه برای استرداد، جلو گیری از ورود، صدور و انتقال غیر قانونی اموال فرهنگی – تاریخی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه ظرف مدت سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‏نامه، اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین