کد خبر: ۲۸۹۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

اظهارات ادعایی وزیران خارجه انگلیس و عربستان در قبال برنامه هسته‌ای ایران

وزیر امور خارجه عربستان در دیدار با همتای انگلیسی‌ خود علاوه بر مسایل منطقه‌ای به بررسی برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :  سعود الفیصل در کنفرانس خبری مشترک با فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در ریاض به خبرنگاران اعلام کرد که در جریان این دیدار اوضاع منطقه و در رأس آن بحران یمن و سوریه و مساله هسته‌ای ایران مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت که در این دیدار به این مساله نیز اشاره داشته است که اوضاع خطرناکی که منطقه در آن قرار دارد نیازمند هماهنگی در مواضع (کشورها) است.

بنابر گزارش الجزیره، فیصل که به داشتن سیاست‌های کینه‌توزانه علیه تهران شهرت دارد، در ادامه این سخنان ایران را به در پیش گرفتن سیاست‌های خصمانه، دخالت در امور کشورهای منطقه و تلاش برای دستیابی به آنچه که سلاح هسته‌ای خواند، متهم کرد و گفت که دستیابی به این سلاح امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند بنابراین "ممکن نیست توافقاتی با ایران انجام داد که شایستگی آن را ندارد."

ادعاهای وزیر خارجه عربستان در حالی است که مسوولان ایرانی ضمن تاکید بر عدم مداخله تهران در امور کشورها همواره بر رعایت اصل حسن همجواری پافشاری کرده و نیز صراحتا بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید دارند.

بر اساس این گزارش، هاموند نیز در این کنفرانس خبری در اظهاراتی ادعایی، از ایران خواسته تا در مذاکرات جاری بر سر برنامه هسته‌ای امتیازات بیشتری بدهد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه طی هفته‌های گذشته "پیشرفت‌های مهمی" در مذاکرات حاصل شده است، اما گفت که مسایل دشواری باقی مانده که هنوز حل نشده است.

وزیر خارجه انگلیس همچنین مدعی شد که کشورش "به هر بهایی توافق با ایران را نخواهد پذیرفت."

وی افزود: توافق خوب توافقی است که به ایران اجازه دهد برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز داشته باشد اما آن را از توسعه توان ساخت سلاح هسته‌ای بازدارد.

به گزارش ایسنا، هاموند ادامه داد: موضع ما هم‌چنان بر این مساله است که توافق نکردن بهتر از توافق بد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین