کد خبر: ۲۸۹۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

تلاش برای یافتن جنازه قربانیان سقوط ایرباس در فرانسه +عکس

جستجو برای یافتن اجساد قربانیان سقوط هواپیمای ایرباس ۳۲۰A شرکت هواپیمایی جرمن‌وینگز آلمان از سر گرفته شده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش بی بی سی، از صبح روز چهارشنبه هلی کوپترهای شناسایی عملیات یافتن و انتقال اجساد 150  سرنشین این هواپیما در ارتفاعات کوهستانی آلپ در جنوب فرانسه را آغاز کرده‌اند در حالیکه هوای منطقه ابری و به شدت سرد است.



این هواپیما که از بارسلونا در اسپانیا عازم شهر دوسلدورف در آلمان بود صبح روز چهارشنبه در جنوب فرانسه سقوط کرد و تمامی مسافران و خدمه هواپیما، از جمله 16 دانش آموز آلمانی که از سفر آموزشی در اسپانیا به کشورشان باز می‌گشتند جان خود را از دست دادند.

 این دانش آموزان همگی در مدرسه‌ای در شهرک هالترن آم سی در غرب آلمان تحصیل می‌کردند و در چارچوب برنامه مبادله دانش آموز با یک مدرسه نزدیک شهر بارسلونا در اسپانیا به آن شهر سفر کرده بودند.

گروه‌های تجسس گفته‌اند که قطعات هواپیما در منطقه گسترده‌ای پراکنده شده هر چند دیروز جعبه سیاه پرواز در این منطقه پیدا شد و برای بررسی علت سقوط هواپیما در اختیار کارشناسان قرار گرفت.

این هواپیما در اختیار شرکت آلمانی جرمن‌وینگز بود که از جمله شرکت‌های وابسته به شرکت هواپیمایی لوفت هانزا آلمان است و حدود یک ساعت مانده به زمان فرود در فرودگاه دوسلدورف، ناگهان ارتفاع آن به سرعت کاهش یافت و سقوط کرد.

منطقه سقوط تنها با هلی کوپتر قابل دسترسی است



مقامات سازمان هواپیمایی کشوری فرانسه گفته‌اند که قبل از قطع ارتباط رادیویی، خلبان هواپیما پیامی حاکی از وقوع وضعیت اضطراری مخابره نکرد و مشخص نیست که در زمان سقوط، دقیقا چه واقعه‌ای روی داده است. کارشناسان انتظار دارند بررسی اطلاعات جعبه سیاه به کشف دلایل سقوط کمک کند.

شرکت لوفت هانزا گفته است که خلبان هواپیما حدود ده سال سابقه کار و شش هزار ساعت پرواز با هواپیمای ایرباس داشته و شرکت جرمن‌وینگز نیز اعلام کرده که هواپیما سالم بوده و در تابستان سال ۲۰۱۳، به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته بود.

شرکت سازنده این هواپیما گفته است که تعداد قابل توجهی از این نوع هواپیما در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منطقه سقوط تنها با هلی کوپتر قابل دسترسی است


اکثر 144 مسافر این هواپیما شهروندان آلمانی و اسپانیایی بودند اما شهروندان چند کشور دیگر نیز با این هواپیما سفر می‌کردند.

برخی منابع گفته‌اند که علاوه بر حدود هفتاد شهروند آلمانی و تعداد زیادی شهروندان اسپانیا، مسافرانی از استرالیا، هلند، ترکیه و دانمارک نیز در میان مسافران هواپیما بوده‌اند. وزیر خارجه بریتانیا گفته است هنوز نمی‌تواند تایید کندکه آیا شهروندان بریتانیایی هم در میان مسافران بوده‌اند یا نه.

مقامات کشورهای مختلف از جمله نخست وزیر و معاون نخست وزیر بریتانیا با ارسال پیام‌هایی برای مقامات آلمان و اسپانیا، مراتب تاثر خود را از این واقعه ابراز داشته‌اند.
 
دانش آموزان مدرسه آلمانی در مراسم یادبود شانزده هم‌مدرسه‌ای خود شرکت کردند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین