کد خبر: ۲۸۹۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
یک کارشناس مسائل خاورمیانه:

هدف از حمله به یمن، به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای است

یک کارشناس مسایل خاورمیانه با اشاره به احساس خطر عربستان و کشورهای همسو در حمله به یمن گفت که هدف از این حمله تلاش برای ممانعت از تثبیت جایگاه ایران در منطقه به عنوان قدرت اول است.
آفتاب‌‌نیوز : رضا امیری مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدام شب گذشته عربستان در حمله به یمن گفت: از آنجا که تحولات یمن مورد قبول عربستان نبود این کشور به همراه تعدادی از کشورها اجماعی را ایجاد کرد تا بتواند جلوی روند انقلاب مردمی یمن را بگیرد و مانع از آن شود که این انقلاب به سرانجام برسد.

وی در خصوص دلیل همراهی دیگر کشورها با عربستان بیان کرد: این موضوع به جایگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد، با توجه به مذاکرات هسته‌ای که انجام می‌شود (این کشورها) احساس می‌کنند که با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای، ایران به عنوان قدرت اول منطقه جایگاهش در منطقه تثبیت ‌می‌شود و این تلاش‌ها برای این است که مانع از رسیدن ایران به جایگاهش در منطقه شوند.

امیری مقدم افزود: آنها فکر می‌کنند که یکی از ابزارهای قدرت ایران در منطقه، مساله یمن است از این رو سعی می‌کنند یکی از جایگاه‌های ایران را در منطقه محدود کنند.

این کارشناس مسایل خاورمیانه در پاسخ به این سوال که آیا همزمانی انجام این حمله با آغاز دور پایانی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 می‌تواند تلاشی از سوی کشورهای حمله کننده برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات باشد، گفت: اینها می‌خواهند مانع از این شوند که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد.اصل، مساله هسته‌ای است. در مدتی که مذاکرات در حال به نتیجه رسیدن است جمهوریخواهان، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی همه به دست و پا افتادند چون فکر می‌کردند مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد اما حالا که می‌بینند مذاکرات به نتیجه می‌رسد سعی می‌کنند تا تنش ایجاد کرده و بحران در منطقه را افزایش دهند تا مذاکرات به نتیجه نرسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین