کد خبر: ۲۸۹۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

افزایش 10 درصدی سفر رفت و برگشت با قطار به مشهد

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی از جا به جایی 550 هزار مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون از طریق ناوگان ریلی در مسیر مشهد خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدهادی ضیایی مهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسافر از 25 اسفند گذشته تا امروز ششم فروردین ماه با استفاده از هزار رام قطار ورودی و خروجی در این مسیر جا به جا شده اند.

وی گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد رشد دارد.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی افزود: از ابتدای شروع طرح نوروزی روزانه 96 رام قطار ورودی و خروجی به ایستگاه راه آهن مشهد رفت و آمد و 52 هزار نفر را در مسیر این شهر به 23 شهر دیگر در سطح کشور جا به جا می کنند.

وی با بیان اینکه راه آهن با گنجایش موجود حدود 30 درصد تقاضاها را پاسخ می دهد ادامه داد: بر این اساس سهم خراسان رضوی از جا به جایی ناوگان ریلی کشور بیش از 50 درصد است.

ضیایی مهر گفت: از ماهها قبل تلاش شده تا با بسیج امکانات و استفاده حداکثری از ظرفیتها و پیش بینی تمهیدات لازم خدمات رسانی قابل قبول و مناسبی به مسافران نوروزی ارائه شود.

وی افزود: تاکنون نیز مشکل خاصی در جا به جایی و ارائه خدمات به مسافران ریلی در مسیرهای منتهی به مشهد وجود نداشته و تلاش می شود تا پایان تعطیلات سطح خدمات در شرایط مطلوب حفظ شود.

از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد. خراسان رضوی بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر در ناوگان ریلی کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

بر این اساس 33 درصد از کل جا به جایی مسافر در شبکه راه آهن ایران مربوط به استان خراسان رضوی است که در ایام پیک تابستان و نوروز این سهم به 50 درصد جا به جایی ناوگان ریلی کشور می رسد.

بطور متوسط ماهانه حدود یک میلیون و 150 هزار مسافر در مسیر راه آهن مشهد جا به جا می شود و روزانه نیز 76 رام قطار ورودی و خروجی در این مسیر رفت و آمد می کنند.

همچنین میزان تراکم ریل در این استان نیز نسبت به مساحت در مقایسه با کشور دو برابر میانگین است و سالانه ۴۲ درصد قطارهای مسافری کشور به مشهد رفت و آمد می کنند.

هم اکنون از طریق راه آهن خراسان رضوی به ۲۵ شهر و مرکز استان قطار به صورت مستقیم رفت و آمد دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین