کد خبر: ۲۸۹۶۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

ترکیه از حمله عربستان سعودی به یمن حمایت کرد

وزارت امور خارجه ترکیه از تجاوز نظامی عربستان سعودی علیه حوثی ها (انصارالله) در یمن حمایت کرد.
آفتاب‌‌نیوز : وزارت امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه در اطلاعیه ای با اعلام این مطلب افزود: عربستان سعودی ترکیه را پیش از آغاز این عملیات آگاه کرده است.

ترکیه هم چنین عملیات نظامی عربستان سعودی علیه انصارالله را در یمن گامی در راستای حمایت از دولت مشروع یمن (دولت فراری) ارزیابی کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه دیشب نیز با اشاره به ناآرامیها و با احتمال وخیمتر شدن اوضاع در یمن از شهروندان خود خواست از سفر به این کشور پرهیز کنند.

وزارت امور خارجه ترکیه در اطلاعیه ای از شهروندان ترکیه که در یمن حضور دارند، خواست تا هر چه سریعتر آن کشور را ترک کنند و از اتباعی که قصد عزیمت به یمن را دارند، خواست از این اقدام خود اجتناب کنند.

ارتش سعودی از اواخر دیروز ( چهارشنبه) تجاوز نظامی را به خاک کشور یمن آغاز کرد که به کشته و زخمی شدن دهها تن از مردم یمن منجر شد.

گزارشهای رسانه های ترکیه حاکیست که علاوه بر هواپیماهای جنگنده سعودی، 30 فروند هواپیمای جنگنده امارات، 15 فروند هواپیمای جنگنده کویت ، 15فروند هواپیمای جنگنده بحرین و 10 فروند هواپیمای جنگنده قطر در تجاوز نظامی ضد یمن مشارکت داشتند.

بر پایه این گزارش گروه های یمنی و از جمله جنبش انصارالله برای پاسخ دادن به تجاوز به سرزمین خود، اعلام بسیج عمومی کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین