کد خبر: ۲۸۹۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

استقرار قایق‌های جنگی مصر در باب‌المندب/نشست سیسی با فرماندهان نظامی مصر

مقامات نظامی مصر با اعلام اینکه چهار قایق جنگی این کشور به ناوگان عربستان که در تنگه باب المندب در نزدیکی یمن مستقر است، پیوست، افزودند: این اقدام با هدف برقراری امنیت در گذرگاه دریایی استراتژیک صورت گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
 این منابع اعلام کردند: شناورهای مصری و عربستانی هم اکنون به تنگه باب المندب و یا نزدیکی آن رسیده‌اند.

پیشتر مصر اعلام کرده بود که امنیت این گذرگاه اولویت این کشور در درگیری‌ها است، چرا که باب المندب به دریای سرخ و دریای عرب و کانال سوئز راه داشته و گذرگاه مهمی میان اروپا و آسیا به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در تماس با فرماندهان نظامی این کشور در جریان آمادگی نیروهای زمینی این کشور برای مشارکت در عملیات زمینی در یمن قرار گرفت.

منابع سیاسی اعلام کردند: سیسی تماس‌ها و دیدارهایی را با فرماندهان نظامی صورت داده است تا از میزان آمادگی نیروها و یگان‌های زمینی برای مشارکت در عملیات زمینی مشترک با نیروهای عربستانی در یمن مطلع شود.

وی در جریان این تماس‌ها همچنین مدت زمان لازم برای رسیدن نیروها به یمن، از طریق دریا یا کریدور هوایی نظامی با ریاض را مورد بررسی قرار داد.

یک منبع اظهار داشت: عملیات مشترک به رهبری ارتش مصر خواهد بود به طوریکه سرویس‌های اطلاعاتی اولویت‌های کار را مشخص می‌کنند.

در همین حال وزارت کشور مصر دستوراتی را به تمامی بنادر و فرودگاه‌های این کشور مبنی بر منع ورود یمنی‌ها از سرتاسر کشورهای جهان به مصر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد: هیچ یک از مردم یمن حق ورود به مصر را ندارند مگر اینکه روادیدی را که موافقت نیروهای امنیتی را شامل شود به همراه داشته باشند.

وزارت کشور مصر علت این امر را اوضاع امنیتی کنونی در یمن دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع،یک منبع امنیتی اظهار داشت: دستورات به تمامی فرودگاه‌ها و بنادر ابلاغ شده و آن شامل افرادی که با زنان مصری ازدواج کرده‌اند یا مادران آنها دارای اصالت مصری است، نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین