کد خبر: ۲۸۹۸۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
سخنگوی وزارت کشور وزارت کشور اعلام کرد:

صدور قرار بازداشت برای متهمان حادثه شیراز

سخنگوی وزارت کشور از احضار متهمان حادثه شیراز به دستگاه قضایی برای بررسی اتفاقات این شهر در اسفندماه 93 و حمله به علی مطهری خبر داد و گفت: برای برخی از متهمان این حادثه قرار بازداشت صادر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری روز یکشنبه و در حاشیه مراسم همسر آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درباره حادثه شیراز و ضرب و شتم علی مطهری از سوی عده ای اظهارداشت: رییس جمهوری در باره حادثه شیراز و حمله به آقای مطهری دستور رسیدگی صادر کرد تا هر کس که قصور کرده یا مقصر است، شناسایی شود.

وی افزود: در این راستا وزیر کشور هم هیاتی را به ریاست معاون انتظامی و امنیتی این وزارتخانه به استان فارس فرستاد. 

سخنگوی وزارت کشور در ادامه به نتایج بررسی های اولیه هیات کارشناسی اعزامی از سوی وزارت کشور به شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: نتیجه جلسه اولیه این تیم این است که در فیلم حادثه چهره عواملی در آن مشخص است، اسامی افراد نیز مشخص شده و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته است که در حال احضار آنها هستند.

امیری تصریح کرد: البته برای چند نفر نیز قرار بازداشت صادر شده و چون رسیدگی به این موضوع مستمر بوده است، در حال حاضر مشغول تهیه گزارش کار هستند که در زمان معین اطلاع رسانی می شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در شیراز اتفاق افتاد به هیچ وجه قابل قبول نیست و نمی توان حتی با عناوین ارزشی قانون شکنی کرد. 

علی مطهری در اسفندماه93 که برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود مورد تهاجم عده ای قرار گرفت.



** وزیر کشور آماده پاسخ به سوال نمایندگان است

قائم مقام وزارت کشور در امور مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا وزیر کشور درباره اظهاراتش در خصوص پول های کثیف که مطرح کرده بود، قرار است به مجلس احضار شود یا خیر، گفت: رفت و آمد وزرا به مجلس یک موضوع طبیعی و معمولی است. 

امیری ادامه داد: وقتی مجلس به وزیری رای می دهد اگر سوال برایش پیش آید وزیر را می خواهد و از او سوال می کند و وزیر کشور نیز همیشه به تعامل میان مجلس و دولت تاکید دارد.

وی افزود: در این مورد خاص نیز اگر نمایندگان مجلس توضیحی بخواهند، تا ابعاد قضیه روشن شود، وزیر کشور آمادگی دارد. 

سخنگوی وزارت کشور همچنین درباره پیگیری حقوقی درمورد شهید جمشید دانایی فر از دولت پاکستان گفت: درباره نحوه شهادت وی شواهدی به دست آمده و موضوع در سطح استان در حال پیگیری است و گزارش آن نیز باید تکمیل شود.

امیری خاطرنشان کرد: اگر در زمینه شهادت شهید دانایی فر مسوولیتی متوجه کسی باشد از طریق دستگاه دیپلماسی پیگیری می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین