کد خبر: ۲۹۰۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

بازداشت خلبان مصری به دلیل عدم مشارکت در بمباران یمن+عکس

یک خلبان مصری به دلیل عدم مشارکت در عملیات بمباران یمن تحت فرماندهی ریاض، دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 یک خلبان مصری به دلیل عدم اطاعت از دستور فرماندهی ارتش مبنی بر بمباران یمن و مشارکت در عملیات «توفان قاطع» به رهبری عربستان سعودی علیه مردم یمن، بازداشت شد.

برخی پایگاه‌های خبری عربی از جمله «عمران پرس» اعلام کردند که این خلبان در تشریح دلیل عدم مشارکتش در عملیات توفان قاطع که چند روزی است علیه یمن در حال انجام است گفت: من وارد ارتش شدم و در رشته خلبانی تحصیل کرد تا اسرائیل را بمباران کنم نه یمن.

جنگنده‌های چندین کشور عربی در چارچوب ائتلافی موسوم به «طوفان قاطع» به رهبری عربستان سعودی از بامداد روز پنجشنبه گذشته (6 فروردین) به یمن حمله کرده‌اند تا مانع دستیابی انقلابیون این کشور به اهدافشان شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس،هواپیماهای 5 کشور عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این حمله شرکت دارند. این عملیات علیه انقلابیون یمن به ویژه جنبش انصارالله و حامیان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن که صنعا پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمالی کشور را در اختیار دارند و در حمایت از «عبد ربه منصور هادی» انجام می‌شود. اتحادیه عرب حمایت خود را از این عملیات اعلام کرده است. اما کشورهای ایران، سوریه و عراق این اقدام را محکوم می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین