کد خبر: ۲۹۰۰۱۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
حضور ۸۰ هزار هوادار افغانستانی در استادیوم آزادی

درس بزرگی که باید از افغانستانی‌ها یاد گرفت+تصاویر

۸۰ هزار هوادار افغانستانی روز گذشته درس بزرگی به علاقمندان به فوتبال در کشورمان دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
«هر انسانی می‌تواند شغلش را تغییر دهد، می‌تواند همسرش را تغییر دهد، می‌تواند محل سکونتش را تغییر دهد، می‌تواند اخلاقش را تغییر دهد اما نمی‌تواند تیم مورد علاقه‌اش را تغییر دهد!»

روز گذشته اتفاقی عجیب در فوتبال ایران رخ داد که قطعا برای اولین بار بود که چنین رویدادی در فوتبال کشورمان رخ می داد؛ اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان ولو تیم امید در خانه میزبان باشد اما 80 هزار هوادار تیم میهمان به ورزشگاه بیاید خارج از اینکه اتفاق عجیبی در فوتبال کشورمان بود اما نکته جالبی هم درون خود داشت.

روزگاری نه چندان دور فوتبال ایران در دنیا به دلیل حضور پر شور تماشاگرانش در استادیوم‌ها شناخته می‌شد اما چند سالی هست که تعداد تماشاگران روز به روز آب رفته به طوری که حتی در بازی‌های باشگاهی تیم‌های پرطرفداری مثل استقلال و پرسپولیس هم به سختی تعداد تماشاگران به 5 هزار نفر می رسد و این موضوع باید به صورت دقیق واکاوی شود که چرا این اتفاق افتاده است.

روز گذشته بیش از 80 هزار تماشاگر افغانستانی به ورزشگاهی آمده بودند که می‌دانستند تیم‌شان مقابل ایران شکست خواهد خورد اما برای اعلام پشتیبانی از تیم‌شان به استادیوم آمدند تا اعلام وفاداری کنند آن وقت کمتر از 500 ایرانی به حمایت از تیم امید به ورزشگاه رفت تا برای اولین بار در تاریخ تیم ملی کشورمان در خانه میهمان باشد!


فوتبال افغانستان در فوتبال آسیا که هیچ بلکه در فوتبال آسیای میانه هم هیچ محلی از اعراب ندارد اما بیش از 80 هزار افغانستانی با حضور در ورزشگاه از این تیم حمایت کردند آن وقت وقتی می‌بینیم تیم ملی امید ما 40 سال است به المپیک نرفته و الان که وقت حمایت از این تیم است کمتر از 500 تماشاگر به ورزشگاه می‌رود! شاید باید این موضوع را در اختلاف طبقاتی که بین عامه مردم و فوتبالیست‌ها رخ داده جست‌وجو کرد؛ وقتی تماشاگری می‌بیند برای حمایت از یک تیم در استادیوم گلو پاره می‌کند اما بعد از باخت تیم محبوبش باید با ناراحتی ورزشگاه را ترک کند اما می‌بیند بازیکن تیم محبوبش سوار بر ماشین چند صد میلیون تومانی با تلفن قرارهای شبانه‌اش را هماهنگ می‌کند!

به گزارش خبرگزاری فارس، به هر حال هواداران افغانستان دیروز درس بزرگی به فوتبال ایران و هوادارانش دادند؛ هواداری با طرفداری فرق‌های زیادی دارند؛ افاغنه حاضر در استادیوم دیروز هوادار تیم شان بودند نه طرفدار و این دقیقا همان درسی است که باید علاقمندان به فوتبال آن را فرا بگیرند؛ حمایت از تیمی که به آن علاقه داری حتی با علم بر اینکه حریف از تو خیلی قوی تر است...


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
پویان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
5
16
درس بزرگی که باید از افغانها یاد گرفت ، درس پررویی و نمک نشناسی است که پس از 36 سال پذیرایی ملت شریف ایران ، افغانها دراین کشور بارها و بارها مرتکب جنایات بیشماری از قبیل قتل ، تجاوز ، زورگیری و ... شده اند و متاسفانه مسئولین هم فکری برای بازگشت آنها به کشورشان نمیکنند .
واکف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
1
2
من نمی دونم تعداد افغان ها تو ایران چقدر است(80 هزار جوون فقط تو یک ورزشگاه) اگر کشور های اروپایی یا امریکایی حتی اقیانوسیه اگر مهاجر پذیرند پتانسیل و امکانات ونو هم دارند نه اینجا که خودمون بیکاریم
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
2
1
افراد مجرم در میان مردم همه کشورها یافت می شوند افغانها در واقع ایرانی هستند افغانستان در زمان نادرشاه ازایران جدا شد آنهم توسط استعمارگران . افغانهای شریف و نجیب هم جرائم بعضی از هم میهنان خویش را تایید نمی کنند
علی پرندکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
4
0
اگر روزی این80هزار نفر درپایتخت تفنگ بدست بگیرن کدام نیرویی قادر به رویارویی با این میهمان ها عزیز دارد که کل زیرو روی پایتخت دست اینهاست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
0
ایرانی هایی که رفتند ژاپن وغیره هم همین کارا را کردن اونجاها
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
0
خواهشمندم کارگران افغانی را از ایران اخراج کنید .....
اینان چه کرده اند ؟
تجاوز و قتل و .....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین