کد خبر: ۲۹۰۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

سپاه بدر عراق در اعتراض به آمريکا: حتی يک گلوله در "تکريت" شليک نخواهيم کرد

فرمانده سپاه بدر عراق به دولت عراق هشدار داد که نيروهاي تحت فرمانش، زير چتر آمريکا، هيچ تيري در نبرد تکريت شليک نخواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«هادي العامري» فرماندهي سپاه بدر عراق که بر عمليات‌هاي نيروهاي داوطلب مبارزه با داعش (الحشد الشعبي) در تکريت نظارت دارد، به دولت عراق هشدار داد و به «حيدرالعبادي» نخست‌وزير اعلام کرد که نيروهايش تا زماني که دخالت جنگنده‌هاي آمريکايي در نبرد تکريت متوقف نشود، حتي يک تير در اين عمليات شليک نخواهند کرد.

وي که در اطراف تکريت مستقر شده، طي يک تماس تلفني گفت: مشارکت آمريکا در نبرد تکريت تصميمي است که به دولت عراق باز مي‌گردد اما نيروهاي داوطلب مبارزه با داعش براي نبرد زير چتر آمريکا و جنگنده‌هاي آن، آمادگي ندارند و ما نيز اين مسئله را به هر نوعي که باشد، رد مي‌کنيم.

اين در حالي است که عمليات آزادسازي تکريت با حضور نيروهاي مشترک عراقي شمل ارتش، بسيج مردمي و عشائر از اوايل ماه جاري ميلادي آغاز شده و تاکنون بخش‌هاي زيادي از استان صلاح‌الدين از سيطره تکفيري‌ها داعش خارج شده است.

اما چند روزي است که ائتلاف آمريکايي موسوم به ائتلاف بين‌المللي ضد داعش در اين عمليات دخالت و ادعا مي کند که مواضع داعش را هدف قرار مي‌دهد اما تاکنون گزارش‌هاي متعددي درباره بمباران مواضع نيروهاي مسلح عراقي به اشتباه از سوي جنگنده‌هاي آمريکايي يا فراري دادن تکفيري‌ها از ميدان نبرد تکريت منتشر شده است.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین