کد خبر: ۲۹۰۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱

تهرانگردی به روایت مرد بیدار شب/ راننده ای که 13 سال شب ها نخوابید

شاید تصورش برای شما سخت باشد که 13 سال شب‌ها بیدار باشید و تازه در حال رانندگی. اما آقایی حدودا 50 ساله هست که هر شب بیدار است.
آفتاب‌‌نیوز :
اما اشتباه نکنید، راننده جاده‌های بیرون شهر نیست بلکه راننده شهردار شب تهران. فرشیدفر در تمام این سال‌ها هیچ شبی را نخوابیده و تمام طهران قدیم و تهران جدید را همراه با شهرداران شب پایتخت گشت زده و برای همین کوچه پس کوچه ها و خیابان به خیابان تهرانشهر را مثل کف دستش میشناسد. برای همین سراغ مرد شب‌های تهران رفتیم و از او خواستیم دیدنی‌های تهران را برایمان معرفی کند. راننده شهردار شب البته معتقد است که شب های تهران خیلی دیدنی و زیباست و شهروندان و مسافران تهران را هم به شبگردی در تهران دعوت می‌کند.

فرشیدفر از منطقه یک شروع کرده و میگوید: زیارت آستان مقدس امام‌زاده صالح (ع) در میدان تجریش روح را جلا میدهد و بعد میتوان از طبیعت دامنه البرز مخصوصا دربند استفاده کرد. منزل امام خمینی (ره) و حسینیه جماران هم قطعا خاطره‌انگیز است.

راننده شهردارشب ادامه میدهد: بعد از منطقه یک به سمت غرب حرکت می‌کنیم و وارد منطقه دو می‌شویم که بوستان بزرگ نهج البلاغه در رود-دره های تهران را در خودش جا داده.

به منطقه 3 که میرسیم فرشیدفر مکثی می کند و میگوید: صبح زود یا شب حتما سری به پل طبیعت در محدوده بزرگراه شهید حقانی بزنید. بوستان آب و آتش و پلانتاریوم را از دست ندید. و به نظرم از همه مهمتر و بهتر باغ موزه دفاع مقدس است که حتما از دیدن آن لذت می برید.

راننده شهردارشب منطقه 4 را با باغ پرندگان معرفی می کند و میگوید: «البته بخشی از بوستان 1000 هکتاری حاشیه بزرگراه شهید بابایی هم در این منطقه قرار دارد که بچه های شهرداری شبانه روزی کار میکنند تا سیزده به در پذیرای مردم باشد. البته به نظرم یه جای خیلی جالب هم در منطقه 4 هست که همان نیروگاه زباله‌سوز است. یعنی جایی که با استفاده از سوزاندن زباله برق تولید می‌کند.

فرشیدفر منطقه 5 را با برج میلاد معرفی میشناسدو میگوید: اگر هوا صاف باشد و آسمان آبی مطمئن باشید نمای تهران از بالاترین نقطه شهر یعنی برج میلاد خیلی خیلی دیدنی است. برای همین مخصوصا در ایام تعطیلات نوروزی که از دود و دم در تهران خبری نیست و هوا تمیز تر است خود را به برج میلاد برسانید. البته برنامه های برج میلاد برای بچه ها و خانواده ها قطعا جذاب است.

راننده شهردارشب میگوید: منطقه های 8 و 7 و 6 از شرق به غرب در طول تهران کشیده شده اند. منطقه 8 با باغ موزه مینیاتور که خیلی دیدنی است و منطقه 7 با باغ موزه قصر که بخشی از تاریخ را در دل خود دارد و منطقه 6 مرکز دانشگاهی تهران به شمار می رود که سردر دانشگاه تهران برای همه خاطره انگیز است.

فرشیدفر درباره منطقه 11 میگوید: منطقه یازده حد فاصل خیابان وحدت اسلامی و خیابان کارگر که دیدنی‌های زیادی را در خودش جای داده است. میدان حر، خانه امیربهادر، گرانترین خانه تهران یعنی خانه مقدم در خیابان امام خمینی قبل از چهارراه سپه و ...

راننده شهردارشب عاشق منطقه 12 است و معتقد است که «طهران یعنی منطقه 12. محله های قدیمی تهران یعنی عودلاجان و بازار در این منطقه قرار دارند. یادتان باشد حتما به خانه شهید چمران در بازار سرپولک و کاخ گلستان در میدان ارگ سر بزنید درشکه سواری و ماشین دودی هم برای بچه ها جذاب است و هم مردم را به حال و هوای طهران قدیم میبرد. گشت و گذار در پارک شهر را هم از دست ندهید.»

فرشیدفر سری هم به مناطق 13 و 14 میزند و در این خصوص می گوید: بوستان جنگلی سرخه حصار در منطقه 13 مخصوصا در فصل بهار دیدنی است. البته توصیه می کنم شهروندان تهرانی و هموطنانی که مهمان طهران هستند حتما سری به بازار گل شهید محلاتی بزنند و لذت ببرند.

بوستان آزادگان، بوستان ویژه بانوان و بقعه سیده ملک خاتون از جمله اماکن جالب منطقه 15 است که راننده شهردارشب به مردم معرفی می‌کند: سیده ملک خاتون همان حاکم زیرک ری در زمان‌های قدیم است که جلوی ویرانی ری توسط سلطان محمود غزنوی را گرفت که حکایتش جالب است.

راننده شهردارشب درباره منطقه 19 میگوید: حرم امام خمینی (ره) و گلزار شهدا در بهشت زهرا در منطقه 19 واقع شده. ما هر چه امنیت و آسایش داریم مدیون فداکاری شهداست. همچنین میدان مرکزی تره بار تهران با انبوهی از میوه‌ها و بوستان بزرگ ولایت هم در این منطقه قرار دارند که خیلی زیباست.»

فرشیدفر منطقه 20 را قبله تهران معرفی می‌کند و میگوید: منطقه 20 همان شهرری دوست داشتنی است که حرم حضرت عبدالعظیم را در خودش جای داده و زیارتگاه بچه‌های طهران به شمار می‌رود. مزار آقا تختی در ابن‌بابویه هم دیدنی است که نزدیک برج طغرل است.»

به گزارش ایسنا، راننده شهردارشب دست آخر سری به منطقه 22 میزند و معتقد است که «دریاچه شهدای خلیج فارس و آبشار تهران در منطقه 22 قرار دارد و اوقاتی خوب و خوش را برای مردم رقم می‌زند. دریاچه با امکان قایق سواری و تفریحات متنوع خیلی جذاب است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین