کد خبر: ۲۹۰۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰

پیش‌بینی وضعیت هوا در روز طبیعت

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان این که آسمان کشور در غالب استان‌ها در روز طبیعت آرام خواهد بود، گفت: استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان به دلیل ورود سامانه بارشی فردا ، شاهد بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در روز طبیعت خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان این که آسمان کشور در غالب استان‌ها در روز طبیعت آرام خواهد بود، گفت: استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان به دلیل ورود سامانه بارشی فردا ، شاهد بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در روز طبیعت خواهد بود.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نقشه‌های پیش یابی سامانه بارشی گفت: مستقر بر روی کشور امروز در شرق دریای خزر،شمال شرق،شرق و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی زاگرس در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد فعال بوده و سبب رگبار باران و در برخی نقاط رعدوبرق خواهد شد و این سامانه اواخر امشب از کشور خارج می‌شود.

وی با اشاره به بارش‌های پراکنده امروز در برخی نقاط شمال غرب،سواحل غربی و مرکزی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی ، از ورود موج بارشی خبر داد و گفت: این سامانه از فردا از سمت جنوب غرب وارد کشور شده و در بعدازظهر این روز در نیمه جنوبی کشور سبب رگبار باران و رعدوبرق خواهد شد.

وظیفه با تاکید بر ورود یک سامانه بارشی از سمت جنوب غرب، تصریح کرد: این سامانه از بعدازظهر این روز سبب ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در مناطقی از نیمه جنوبی کشور خواهد شد. این سامانه در روز پنج‌شنبه در نواحی شرق و جنوب شرق کشور فعال بوده و به تدریج در اواخر وقت این روز از کشور خارج می‌شود.

وی در این خصوص ادامه داد: فردا این سامانه موجب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در استان‌های یزد، کرمان، فارس و کهکیلویه و بویراحمد می‌شود و در روز طبیعت آسمان استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان نیز شاهد بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور برای استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق فردا وزش باد شدید پیش‌بینی کرد و گفت: وزش باد تا پایان هفته برای غالب مناطق کشور با شدت کم تری وجود خواهد داشت همچنین در روز چهارشنبه در استان خوزستان به سبب وزش باد،پدیده گردو خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه با بیان این که آسمان کشور در روز طبیعت در غالب مناطق آرام است، گفت: استان چهارمحال و بختیاری با کمینه 0 درجه سانتی‌گراد و استان هرمزگان با بیشینه دمای 33 به ترتیب سردتری و گرم‌ترین استان‌های کشور در این روز است.

وی در خصوص وضعیت جوی استان تهران نیز اظهار کرد: آسمان پایتخت برای فردا کمی ابری و گاهی وزش باد و با حداقل و حداکثر دمای 10 و 20 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود همچنین در روز 5 شنبه آسمان تهران کمی ابری در پاره‌ای نقاط نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر 11 و 22 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین