کد خبر: ۲۹۰۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

خبر ظریف از پیشرفت های خوب در مذاکرات

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: پیشرفت‌های خوبی در صحبت‌ها بوده اما تصمیم گرفتیم بقیه کار را از صبح چهارشنبه از سر بگیریم و امیدواریم بتوانیم به نتیجه برسیم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد ظریف در پایان ششمین روز مذاکرات برای دقایقی به جمع خبرنگاران ایرانی و خارجی آمد و ضمن عرض خسته نباشید به آنها، درباره رفع اختلاف‌ها گفت: در اکثر موضوعات، راه‌حل‌ها کاملاً مشخص شده است و بعد از چهارشنبه باید نگارش (متن توافق جامع) شروع شود.

وی در برابر این پرسش که "این امید وجود دارد که چهارشنبه بیانیه صادر شود؟" پاسخ داد: احتمالش خوب است.

به گزارش ایسنا، پیش از این اعلام شده بود که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، بیانیه مشترک در مقر سازمان ملل در ژنو اعلام می‌شود اما با توجه به مشکلات تردد خبرنگاران و هیأت‌ها از لوزان به ژنو، بنا شده است در کنفرانس خبری مشترک، بیانیه مشترک در لوزان ارائه شود.

پس از موکول شدن ادامه مذاکرات به صبح چهارشنبه، وزیر خارجه روسیه گفت که ایران و 1+5 بر روی مسائل کلیدی به توافق رسیده‌اند و کارشناسان بر روی متنی که ظریف و موگرینی در چند ساعت آینده اعلام خواهند کرد، مشغول کار هستند.

وی همچنین گفت که مسأله تحریم‌ها جزو این مسائل کلیدی است.

نشست وزیران خارجه ایران و 1+5 با حضور موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تا صبح روز چهارشنبه متوقف شد و هیأت‌های مذاکره‌کننده از ساعت 6 صبح جلسات کارشناسی خود را شروع خواهند کرد.

ساعاتی قبل نیز حمید بعیدی‌نژاد عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران اعلام کرده بود: موضوع برداشته شدن تحریم‌ها حل شده است؛ البته نه امروز یا دیروز بلکه در طی مذاکرات طولانی که تاکنون داشته‌ایم، اما مسایلی وجود دارد که به مسأله تحریم‌ها مرتبط هستند که هنوز در حال بررسی آنها هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین