کد خبر: ۲۹۰۱۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

دل‌بوسکه: باخت ما ناعادلانه بود

سرمربی اسپانیا می گوید تیمش به شکلی ناعادلانه مغلوب هلند شد و بازیکنان لاروخا شایستگی بیشتری در این دیدار داشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
اسپانیا با بازیکنان جوان و با استفاده از ترکیب دوم برای جبران شکست سنگین خود در جام جهانی برابر هلند، به مصاف این تیم با وجود اینکه هلندی‌ها در چند بازی گذشته نتایج خوبی نگرفته‌اند، در همان 20 دقیقه نخست بازی هلند با دو گل "استفان دیوریج" و "کلاسن" دو بر صفر از اسپانیا پیش افتادند و بازی با همین دو گل به نفع نارنجی‌پوشان میزبان به پایان رسید.

ویسنته دل بوسکه سرمربی اسپانیا پس از شکست تیمش برابر هلند در دیداری دوستانه گفت:‌ اصلا انتظار چنین نتیجه ای را نداشتیم. این اولین شکست تیم من بود که من اصلا انتظار آن را نداشتم. در این دیدار ما خیلی بد نبودیم بلکه هلند خیلی خوب بود. ما کاملاً بر بازی مسلط بودیم و این در حالی بود که خیلی از بازیکنان ما به تازگی به تیم ملی دعوت شدند. ما ژاوی هرناندس، ژابی آلونسو، فرناندو تورس و داوید ویا را پس از جام جهانی از دست دادیم و به همین خاطر بازیکن‌های جدیدی را به تیم ملی اسپانیا دعوت کردم. مطمئنم بازیکن‌هایی مثل کوکه و پاکو آلکاسر می‌توانند در آینده پیشرفت بیشتری کنند. در این دیدار هلند کار را برای ما سخت کرد ولی با صبوری توانستیم به دروازه آنها نزدیک شویم. بی دقتی مهاجمانم در این دیدار باعث شد تا نتوانیم به گل برسیم. هیچکس دوست ندارد شکست بخورد ولی هیچکس هم نمی تواند بگوید که ما در این بازی بد بودیم. ما در این دیدار به اتفاقات فوتبال باختیم.

سرمربی تیم ملی اسپانیا که در این دیدار تغییرات زیادی در ترکیب خود داشت، درباره شانس‌هایی که تیمش در این دیدار از دست داد، گفت: مهاجمان من نسبت به بازی‌های قبل خیلی عملکرد بهتری داشتند ولی ما نتوانستیم فرصت‌هایی که در این دیدار داشتیم را به گل تبدیل کنیم. باید مهاجمان را را بیشتر تغذیه کنیم. هلند از نظر ساختار دفاعی تیم بسیار قدرتمندی است و به ما اجازه نداد که بتوانیم فرصت‌های زیادی روی دروازه آن‌ها ایجاد کنیم. مطمئناً شرایط ما در آینده بهتر از این خواهد بود. باید بتوانیم خودمان را برای بازی‌های سخت انتخابی یورو 2016 آماده کنیم. در 20دقیقه اول بازی، دو گل زده شده بار سنگینی بر دوش تیم گذاشت. کنترل بازی دست ما بود. در همه جای زمین هلند را تحت فشار گذاشته بودیم. موقعیت های زیادی خلق کردیم ولی در زدن ضربه آخر خوب نبودیم. فکر کردم اینیستا بتواند مشکل ما را حل کند ولی نشد .دو بازیکن جدیدمان فوق العاده بودند. ویتولو بسیار شاداب بازی می کرد و خوانمی نیز به گل زنی بسیار نزدیک بود

دل‌بوسکه درباره آینده تیمش گفت: به تنها چیزی که در حال حاضر فکر می‌کنم صعود به یورو 2016 است. دیگر باید جام جهانی را فراموش کنیم و به فکر پیشرفت‌ در بازی‌های آینده با بازیکنان فعلی باشیم. نسل جدیدی وارد فوتبال اسپانیا شده است که برای پیشرفت به زمان نیاز دارد. در گذشته نیز وقتی نسل جدیدی وارد فوتبال ما شد یک‌شبه نتوانستیم به تیم بزرگی تبدیل شویم.

سرمربی لاروخا با دفاع از دروازه ‌بان تیمش گفت: دخیا در این دیدار چند توپ خوب را از بازیکنان اسلواکی گرفت و موقع گل نخست هم توپ در هوا مسیرش عوض شد و دخیا گول خورد. ما همه به او اعتماد داریم..

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم ملی اسپانیا در پاسخ به ناکارآمدگی تاکتیک تیکی‌تاکا گفت: در سال‌های گذشته بازی‌های زیادی را با تیکی‌تاکا با پیروزی پشت سر گذاشتیم و با بازیکنانی مثل اینیستا، ژاوی و فابرگاس به این نوع پیروزی‌ها عادت کردیم. اکنون در شرایطی قرار داریم که چند بازیکن از تیم ملی خداحافظی کردند و چند بازیکن جدید به تیم اضافه شدند. باید بازی به بازی پیش برویم تا بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شدند با بازیکنان قدیمی تیم هماهنگ شوند و بتوانیم راه قبل را دوباره ادامه دهیم. بازی‌های انتخابی یورو 2016 اهمیت خیلی زیادی برای ما دارد و می‌دانیم که کوچک‌ترین اشتباه ممکن است به حذف ما تبدیل شود. همه بازی‌ها در این مرحله حساس است و نباید هیچ تیمی را دست کم بگیریم. در بازی‌های گذشته اشتباهاتی داشتیم که منجر به شکست ما شده است. اکنون باید این اشتباهات را فراموش کنیم و به فکر حضوری فدرتمند در انتخابی جام ملت‌ها باشیم. وقتی به عنوان سرمربی جدید اسپانیا معرفی شدم، همه به من گفتند که در بدترین زمان هدایت اسپانیا را بر عهده گرفتم. این تیم پیش از من به قهرمانی در یورو 2008 رسیده و انتظارات از این تیم خیلی بالا رفته بود اما به نظر خودم در بهترین زمان هدایت تیم ملی اسپانیا را بر عهده گرفتم. زمانی که هدایت اسپانیا را بر عهده گرفتم، تیم تازه در اوج قرار گرفته بود و این بهترین زمان برای یک مربی است که کارش را در یک تیم شروع کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین