کد خبر: ۲۹۰۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲

تاکید هیات مذاکره‌کننده چین بر لزوم حصول یک توافق هسته‌ای

هیات مذاکره کننده هسته‌ای چین با انتشار بیانیه‌ای حصول توافق میان ایران و گروه 1+5 را خواستار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
هیات مذاکره کننده چین پس از آنکه وانگ یی وزیر امور خارجه این کشور مذاکرات هسته‌ای در لوزان سوییس را ترک کرده است با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد اگر مذاکرات ایران و گروه 1+5 به نتیجه نرسد تمام تلاش‌های پیشین این کشورها برای حصول توافق از بین خواهد رفت.

در این بیانیه آمده است: بسیار حائز اهمیت است که این مذاکرات را از لحاظ سیاسی رهبری کنیم تا بتوانیم اختلافات را از بین ببریم.

هیات مذاکره کننده چین همچنین در بیانیه خود هشدار داده است که اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد تمام تلاش‌های پیشین نابود خواهد شد. تمام طرف‌های مذاکره کننده باید آماده باشند تا برای حصول یک توافق با یکدیگر سازش کنند.

به گزارش رویترز مذاکره کنندگان ایران و گروه 1+5 روز چهارشنبه نیز پس از یک هفته رایزنی در لوزان سوییس به مذاکرات خود ادامه می‌دهند تا بتوانند به یک توافق کلی برای پایان دادن به بیش از یک دهه بن بست بر سر برنامه هسته‌ای ایران دست یابند.

هیات مذاکره کننده چین علاوه بر این در بیانیه خود آورده است:‌ مسائل کلیدی باقیمانده با یکدیگر مرتبط هستند. از این رو تمام طرف‌ها باید خلاقانه فکر کنند تا به یک بسته راه حل‌های جامع دست پیدا کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی وزیر امور خارجه چین نیز ضمن تاکید بر ایفای نقش فعال شورای امنیت سازمان ملل در توافق نامه هسته ای با ایران گفت: من تاکید می‌کنم که بدون رفع نگرانی‌های اصلی تمام طرف‌های مذاکره کننده حصول یک توافق نهایی ممکن نخواهد بود.

وزیر امور خارجه چین روز سه شنبه لوزان را به مقصد پکن ترک کرده است، اما معاون وی به منظور ادامه مذاکرات هسته‌ای همچنان در سوییس حضور دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین