کد خبر: ۲۹۱۰۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به حادثه فرودگاه جده: آیا باید به هر ذلتی تن داد تا به یک مستحب عمل کرد؟

آیت الله مکارم شیرازی به حادثه ناگوار فرودگاه جده واکنش نشان داد و گفت: ما نمی خواهیم مساله تحریم عمره را پیش بکشیم، اما آیا باید به هر قیمت رفت و به هر ذلتی تن داد؟
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری رسا؛ آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم در بخشی از سخنان خود گفت: ما مایل نبودیم حادثه ناگوار فرودگاه جده رسانه ای شود و توصیه هم می کردیم این موضوع را رسانه ای نکنید، به هر حال با توجه به رسانه ای شدن این خبر ناگوار ناچاریم در این باره نکاتی را بیان کنم. سؤال ما از مسؤولان حج این است که عمره مستحب را باید به هر قیمتی برویم؟ ما نمی خواهیم مساله تحریم عمره را پیش بکشیم، اما آیا باید به هر قیمت رفت و به هر ذلتی تن داد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: به مسؤولان سعودی می گویم شما ساخت و سازهای عظیمی کردید که دست تان درد نکند، اما مهم تر از همه امنیت است آن هم امنیت ناموسی؛ اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد آیا در کوچه و پس کوچه های آن امنیت خواهد بود؛ اگر امنیت آنجا متزلزل شود مردم دنیا درباره شما چه خواهند گفت؟

وی یادآورشد: مسؤولان کشور از این مساله ساده نگذرند، تا کی باید عمره مستحب به هر قیمتی برویم، به علما در مسجد پیغمبر اهانت می شود، گاهی عمامه شان را انداخته اند، در فرودگاه به برخی اهانت کرده اند؛ چرا ما باید تن به اهانتی بدهیم که می خواهیم یک مستحب را انجام دهیم؛ این حادثه ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت.

نفس مذاکرات هسته ای برای کشور عزت است

این مرجع تقلید ادامه داد: امام راحل رضوان الله تعالی علیه با انقلابی که با کمک مردم کرد عزت و آبرو برای کشور فراهم کرده، به نحوی که شش وزیر خارجه یک طرف می نشینند و وزیر خارجه ما هم یک طرف می نشیند و با هم ماه ها صحبت می کنند این عزتی است که انقلاب برای ما فراهم کرده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز در رسانه های دنیا هر روز خبری از ایران وجود دارد و این نشانه عزت ما است، نتیجه صحبت و مذاکرات ان شاءالله به جایی خوب برسد، اما خود این برنامه عزت است نیاییم این عزت را از دست بدهیم، بنشینند مطالعه کنند و ببینند چه می شود کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: امیدواریم تمامی برنامه های ما عزت آفرین باشد، اگر دیدیم جایی عزت نیست آن را رها کنیم؛ خداوند شر اشرار را از سر همه مسلمانان قطع و کوتاه کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
پرتو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
1
11
به هر طرف نگاه کنی خدا اونجا وجود داره . چرا هزینه سفر به مکه صرف بچه های بهزیستی و بی سرپرست مملکت خودمون نمیشه ؟ کی باید اینها رو بفهمیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مظفرخان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
0
7
درود بر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی که فرمودند مستحب است چرا باید برویم رها کنید این مستحب را که در آن ذلت وجود دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین