کد خبر: ۲۹۱۹۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
صدور مجوزهای بیشتر برای موسسات مردم‌نهاد

ضرورت "تشکل‌های مردم‌نهاد" برای رفع مشکلات کشور

با وجود تلاش و انگیزه برای مشارکت اجتماعی مردم در سایه موسسات مردم نهاد ما با استانداردهای جهانی و حتی کشورهای همسان فاصله داریم در حال حاضر به نسبت بیست هزار جوان تنها یک موسسه مردم نهاد وجود دارد که این فاصله ما را با بقیه کشورها نشان می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی:هاتف جلیل زاده-رضا حجتی، مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش جوانان اعلام کرد: تعداد تشکل‌های مردم‌نهاد جوانان در سال 93 نسبت به گذشته افزایش صددرصدی داشته است.

مدیر کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش وجوانان در گفتگو با خبرنگار آفتاب گفت: افزایش صد درصدی اعتبارنامه برای سازمان‌های مردم نهاد جوانان  یکی از اهداف اصلی ما بوده است که این امر تا حدود زیادی محقق شده است. تعداد مجوزهای موسسات مردم نهاد در سال 93 نسبت به تعداد مجوزها از زمان تشکیل وزارت ورزش جوانان تا آخر سال 92، افزایش صد درصدی داشته است.

وی ادامه داد: باید بدانیم وظیفه وزارت ورزش و جوانان وظیفه فرابخشی است که در راستای تقویت توسعه اجتماعی عمل می‌کند. به همین دلیل تسهیل صدور مجوز برای موسسات مردم‌نهاد از اهداف و رویکردهای اصلی ماست.

حجتی به تفاوت نگاه دولت یازدهم با دولت قبلی در زمینه سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرده و گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به موسسات مردم نهاد در حوزه جوانان دارد. متاسفانه در دولت گذشته موسسات اندکی مجوز و اعتبارنامه دریافت می کردند. به طوریکه در سال 90 هیچ مجوزی صادر نشده بود و در سال 91 فقط 5 موسسه توانستد از سازمان اعتبارنامه کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تلاش و انگیزه برای مشارکت اجتماعی مردم در سایه موسسات مردم نهاد ما با استانداردهای جهانی و حتی کشورهای همسان فاصله داریم در حال حاضر به نسبت بیست هزار جوان تنها یک موسسه مردم نهاد وجود دارد که این فاصله ما را با بقیه کشورها نشان می دهد.

 مدیر کل دفتر مشارکت اجتماعی وزارت ورزش و جوانان افزود: سنجش کاکردهای این موسسات برای ما اهمیت زیادی دارد ما در جشنواره دو سالانه اتفاق به ارزیابی نهادهای مردم نهاد می‌پردازیم تا در سطح ملی فواید و کارکردهای این موسسات مشخص شود که البته در بازه زمانی چند ماه نیز ارزیابی این موسسات انجام می شود.

حجتی  تاکید کرد: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید هیچ مانع سیاسی و امنیتی بر مسیر تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد وجود ندارد و گاه موانع مدیریتی و مشکلات اجتماعی فرهنگی بر مسیر تاسیس این نهادها مشکل‌آفرینی می‌کند.

 حجتی گفت: در گذشته تصور می شد دولت مسئول رفع تمامی رفع مشکلات است اما امروز این نگاه وجود ندارد و چنین وظیفه‌ای برای دولت تعریف نمی‌شود. تعامل مردم با دولت در حوزه اجتماع و مسائل جوانان  اهمیت بسیاری دارد. بنابراین با توجه به اهداف و کارکردهای این موسسات باید زمینه همکاری و تعامل مردم با نهادهای مردم‌نهاد و تقویت و توانمند‌سازی این موسسات  را فراهم آوریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
تشکیل تشکلهای مردم نهاد دیگه برای چی ؟؟!! یک عده ای حالا بلند شوند برای خودشان دفتر و دستک و هزینه بسازند !!! دولت 5 نفر آدم متخصص و کاربلد متقی خدادوست مردمی را در یک اتاق جای بدهد !! از بام تا شام اینها غور کنند در سایتها و روزنامه ها !! مشاهده کنند پیشنهادهای مردم را که روزانه تا 5000000 استو یقیت روزی 50 تا انها را که به کار میاید و مفید است و تخصصی یاداشت کنند و پیشنهادات مردمی نام بگذارند و عمل کنند . بخدا اوضاع هزار برابر از این که است بهتر میشود !!!
فردای روشن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
0
0
مثل سازما محیط دیگه آقای درویش هر تشکلی رو که به به چه چه براشون بکنه حمایت میکنه بقیه رو هم دک.... ما کارهای دواطلبانه رو بوسیدیم و گذاشتیم کنار. شاید باور نکنید و بگیداین از سر غرض نوشته ولی این اصل ماجراست تفکر استبدادی با روکش دموکراسی و شعار مردم مردم در این سازمان غوغا می کنه ....در ضمن ممکنه نظر منو منتشر نکنید یازم مهم نیست چون ما به فیلتر شدن ...عادت کردیم ......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین