کد خبر: ۲۹۲۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶

دیدگاه دبیرکل حزب موتلفه درباره هاشمی و مذاکرات

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر بخواهیم با انصاف قضاوت کنیم باید بگوییم که ما با برخی از نظرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی موافق هستیم و با برخی اظهارات او مخالف.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدنبی حبیبی در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: به طور کلی این‌که هاشمی و احمدی‌نژاد به افرادی تبدیل شوند که دیگران در اظهار نظرهای خود تابع محض هر یک از این دو شوند، یک نوع توهین به مردم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مردم هوشیارند و درست و نادرست را درک می کنند؛ ما در آن‌جایی که هاشمی رفسنجانی می‌گویند سه موضوع را با هیچکس معامله نمی‌کنم و آن سه موضوع نظام جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه و شخص آیت‌الله خامنه‌ای است را می‌پذیریم و این اظهار نظر را جامع و مفید می‌دانیم؛ اما این موضوع که هاشمی تاکنون سران فتنه را محکوم نکرده است را نادرست می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: چه ضرورتی دارد یک شخصیت را مطلق کنیم؛ این مطلق‌گرایی در مورد اشخاص درست نیست و بهتر است که دید نقادانه داشته باشیم؛ نقد یک نوع ارزیابی است و مچ‌گیری نیست. اگر با دید نقادانه نگاه کنیم، حرف‌های خوب را تایید می‌کنیم و غیر آن را نمی‌پذیریم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر منتشر نشدن فکت‌شیت ایرانی گفت: تاکنون مصاحبه‌های مطبوعاتی، ‌رادیویی و تلویزیونی بسیاری از سوی مذاکره‌کنندگان منتشر شده است؛ معتقدم خیلی بیشتر از فکت‌شیت است. آنان خیلی قبل‌تر از بسته شدن بیانیه سوئیس مطالب‌شان را آماده کرده بودند تا به فاصله کوتاهی از اتمام مذاکرات نظرشان را اعلام کنند؛ از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که منتقدین باید حرف‌های‌شان را بزنند و این حرف‌ها می‌تواند برای توجیه کردن منتقدین و یا این‌که منتقدین دیگران را توجیه کنند، بیان شود.

به گزارش ایسنا، درباره موضوع میزان استفاده تیم مذاکره‌کننده فعلی از تجربیات تیم مذاکره کننده قبلی، سوال شد که حبیبی پاسخ داد: بعید می‌دانم که تیم مذاکره کننده فعلی از هیچ کدام از تجربیات تیم قبلی استفاده نکند؛ زیرا شورای امنیت کشور که تغییر نکرده است؛ در واقع یک مسئول تغییر پیدا کرده است؛ موضوع هسته‌ای یک موضوع فراجناحی است و مربوط به کل نظام است اما ممکن است برخی نظرات مورد قبول دولت فعلی باشد یا نباشد؛ اما این‌که از هیچ یک از نظرات تیم مذاکره‌کننده قبلی استفاده نشده باشد را بعید می‌دانم.

وی با تاکید بر این‌که «موضوع هسته‌ای یک موضوع فراجناحی است»، تصریح کرد: من موضوع هسته‌ای را جناحی نمی‌دانم که اگر این‌گونه باشد، چنین جلساتی تبدیل به فعالیت تشکیلاتی خواهد شد. باید چنین جلساتی در جمع دانشجویان برگزار شود تا احزاب از موضع خود دفاع کنند و نقطه نظرات خود را در مورد مساله هسته‌ای بیان کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین