کد خبر: ۲۹۲۵۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱

سید حسن نصرالله: تهدید، ما را از مخالفت با تجاوز علیه یمن باز نمی دارد

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که هدف ما محکوم کردن تجاوز سعودی – آمریکایی علیه یمن و مخالفت با آن و اعلام همبستگی و همدردی با ملت مظلوم فلسطین است و هیچ تهدید و هراس افکنی ما را از ادامه اعلام این موضع خود باز نمی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سید حسن نصرالله عصر جمعه در اجتماع بزرگ همبستگی و وفاداری و فریاد حق علیه سلطان ستمگر که از طریق ویدئو کنفرانس سخن می گفت، افزود: وظیفه انسانی ، اخلاقی و اسلامی ما است که از ملت مظلوم و مقاومت یمن حمایت کنیم و این موضع به خود ما ارتباط دارد و احدی نمی تواند ما را از بیان این موضع افتخارآمیزبا صدایی بلند باز دارد زیرا در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

این اجتماع با ابتکار حزب الله لبنان برای اعلام حمایت از ملت بی گناه و شجاع یمن و مخالفت و محکوم کردن تجاوز سعودی – آمریکایی به این کشور در مجمع سیدالشهدا (ع) در ضاحیه جنوبی بیروت پایتخت لبنان برگزار شد.

سید حسن نصرالله اظهارداشت: آیا ملت یمن ، عرب نیست؟ می گویند که این جنگ عرب برای دفاع از عربیت است، آیا ملت های عربی جنگ علیه یمن را به رژیم سعودی تفویض کرده اند؟

وی با بیان اینکه « هر طرفی که دست به تجاوز علیه ملت یمن زده است باید مسلمان و عرب بودن خود را ثابت کند نه این ملت مظلوم»، خاطرنشان کرد: تلاش می کنند تا جنگ علیه یمن را لباس طایفه ای نشان دهند و جنگ سنی و شیعه جا بزنند اما این تجاوز سعودی – آمریکایی علیه یمن با اهداف سیاسی است.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه یکی از خنده دارترین بهانه ها برای شروع این جنگ را دفاع از حرمین شریفین در مکه مکرمه و مدینه منوره اعلام کرده اند، تصریح کرد: چه کسانی حرمین شریفین را تهدید می کند، ارتش یمن و یا ملت یمن که عاشق رسول الله (ص) و اهل بیت (ع) هستند.

سید حسن نصرالله گفت: بله حرمین شریفین در معرض تهدید قرار دارد اما از سوی داعش که گفته است کعبه مجموعه سنگ هایی است که پرستیده می شوند نه خداوند و این با اصل توحید داعشی در تضاد است. 

وی با بیان اینکه آیا راه دفاع از یمن ، کشتار ملت آن است، افزود: بله حرمین شریفین در معرض تهدید قرار دارند اما از سوی اندیشه و فرهنگ وهابیت و همه اسناد و کت تاریخی بر آن دلالت و تاکید دارند.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه، خنده دار است که خالد البحاح نخست وزیر مستعفی یمن از ارتش سعودی بخواهد که وارد جنگ زمینی علیه یمن نشود، تاکید کرد: بعداز حدود سه هفته تجاوز و جنگ، شاهد مقاوت بسیار بزرگ و ثبات و صبر ملت و ارتش یمن و ادامه تظاهرات با وجود بمباران ها و آمادگی ها برای جنگی طولانی هستیم.

سیدحسن نصرالله با تاکید به اینکه همه اهداف این تجاوز مانند بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی به صنعا و جلوگیری از سقوط عدن شکست خورده است، خاطرنشان کرد: تبدیل تجاوز علیه یمن به جنگ شیعه و سنی شکست خورده است و تاکنون یمنی ها برای پاسخ گویی به گزینه های خود متمسک نشده اند و صبر راهبردی را پیشه کرده اند.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه« بسیاری در جهان خواستار توقف جنگ و راه حل سیاسی برای بحران یمن شده اند»، تصریح کرد: بمباران هوایی و دریایی تعیین کننده سرنوشت میدان نبرد نیست و حمله زمینی نیز برای سعودی ها هزینه بر است و مقاومت یمنی ها تجاوز سعودی – آمریکایی را به شکست می کشاند.

دبیرکل حزب الله با قدردانی از ملت و مجلس پاکستان ، گفت که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ملت یمن مانند دیگر قطعنامه های آن بی ارزش است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه یکی از اهداف تجاوز علیه یمن را جنگ پیش دستانه برای حمایت از عربستان در مقابل تهدیدهای احتمالی اعلام کرده اند، اظهارداشت: این تهدید قبلا وجود نداشت اما امروز وجود دارد اما کسانی که به این تهدید متهم شده اند و فرمانده بزرگ آنان عبدالمالک الحوثی است، همچنان بردباری پیشه کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: ملت و قبایل یمن خواستار پاسخگوی به تجاوز سعودی – آمریکایی هستند.

دبیرکل حزب الله با قدردانی از مردم، ارتش و نظام سوریه برای مقاومت و تسلیم نشدن در مقابل اندیشه تکفیری، تاکید کرد: اگر القاعده در سال 2011 موفق و سوریه سقوط کرده بود، اکنون وضعیت لبنان چگونه بود؟ 

سید حسن نصرالله با تاکید به اینکه سعودی ها در عراق ، سوریه و لبنان شکست خورده اند، گفت : سعودی ها وارد بحرین شدند تا استخوان بحرینی ها را خرد و جنبش مسالمت آمیز آنان را سرکوب کنند.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه« اکنون زمان آن فرارسیده است تا مسلمانان و اعراب بایستند و به سعودی ها بگویند ادامه جنایات دیگر کافی است»، افزود: سعودی ها ، اندیشه تکفیری و گروه های تکفیری را که جوامع و کشورها و ارتش ها را نابود می کنند در سراسر جهان منتشر کرده اند.

وی با بیان اینکه « جنگ ها و گمراه کردن ملت ها را به نام اسلام متوقف کنید»، تاکید کرد: بزرگترین طرفی که از آنچه در منطقه جریان دارد، ضربه می خورد و زیان می بیند، فلسطین است و رژِم صهیونیستی بیشترین سود را می برد.

دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه« هرگز نمی خواهیم آنچه در یمن جریان دارد به لبنان کشیده شود»، اظهارداشت: همه گروه های سیاسی در لبنان باید بتوانند از طریقی مناسب مواضع خود را با التزام به ضوابط اخلاقی اعلام کند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما می خواهیم در لبنان باهم زندگی و تلاش و فعالیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یمنی ها مقاومت خواهند کرد و از شایستگی ها ، فرماندهی و ارتش برخوردار هستند و این ملت قطعا پیروز خواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان از پاکستان و مصر خواست تا از نابود و ویران شدن یک کشورعربی و اسلامی جلوگیری کنند، گفت: همه کشورهای عربی و اسلامی باید مانع ادامه جنگ علیه ملت یمن شوند و برای نجات این ملت از یک فاجعه ناشی از تجاوز سعودی – آمریکایی تلاش کنند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه« برخی در لبنان معتقدند که انتقاد موجه از سعودی ها ، اهانت به آنها است»، افزود: با وجود اطلاع ما از نقش سعودی ها در خلال جنگ خانگی در لبنان، نقش آنها در بحران سوریه و مداخله مستقیم در قلع و قمع ملت یمن، همواره خواستار گفت وگو بوده ایم اما امروز سعودی ها اعلام جنگ کرده اند و این معنای پادشاهی خیراست. 

وی اظهارداشت: طرفی که مدارس را در سراسر جهان برای آموزش اندیشه ترور و تکفیر به جوانان مسلمان تاسیس می کند، پادشاهی سعودی است و اکنون جهان اسلام و عرب باید در مقابل آن بایستد و تاکید کند که دیگر بس وکافی است. 

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: برخی در لبنان به موفقیت تجاوز سعودی – آمریکا علیه یمن دل بسته و آینده خود را بر مبنای آن و تحقق اهداف این تجاوز ترسیم می کنند. 

سیدحسن نصرالله در بخشی از سخنان خود به مقاومت و پایداری ملت لبنان به ویژه اهالی جنوب در چنین ایامی در سال 1996 در مقابل تجاوز دشمن صهیونیستی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، اشاره کرد و گفت: باید از شهدای نبرد با دشمن صهیونیستی در این نبرد به ویژه شهدای قتل عام قانا تجلیل کنیم.

وی افزود: قهرمانان مقاومت از همه گروه ها و جنبش ها و احزاب لبنانی را که پیروزی تاریخی سال 2000 میلادی را خلق کردند و اعراب را از زمان شکست ها به زمان پیروزی ها وارد کردند، تکریم و تجلیل می کنیم.

** مقایسه ایران و عربستان اشتباه است

دبیرکل حزب الله در بخشی از سخنان خود با اشاره به هجمه های علیه جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با رژیم سعودی تاکید کرد که این اتهام ها عاری از صحت و این مقایسه اشتباه است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره برای گفت وگو و تفاهم با عربستان تلاش کرده و پیش قدم بوده و دست دوستی دراز کرده است اما سعودی ها متکبرانه نپذیرفته اند.

وی دلیل فرار سعودی ها از گفت وگوی با ایران را احساس شکست در لبنان ، سوریه و عراق می دانند و برای جنایاتی که در بحرین مرتکب شده اند، حرفی برای گفتن ندارند

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « ما از گفت وگوهای عربستان و ایران حمایت و استقبال می کنیم»، اظهارداشت: اکنون زمان صحبت های روشن و واضح فرارسیده و جنگ نیابتی دیگر بس است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
1
0
زنده باد سید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین