کد خبر: ۲۹۲۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵

انتقال مقام بلندپایه حوثی‌های یمن به ایران پس از مرگ

"الشامی" مقام بلندپایه حوثی در یمن زخمی شد در تهران درگذشت و در بیروت در کنار "مغنیه" به خاک سپرده شد
آفتاب‌‌نیوز :
 رسانه های منطقه از دفن "محمد عبدالملک الشامی" رهبر معنوی حوثی های یمن در لبنان و در کنار "عماد مغنیه" خبر دادند. با این حال، سایت خبری "میدل ایست مانیتور" با انتشار گزارشی به نقل از رسانه‌های لبنانی مدعی شده که وی پس از زخمی‌شدن در یمن به تهران انتقال یافته و در بیمارستانی در ایران جان خود را از دست داده و سپس جسدش به بیروت انتقال یافته است.

به گزارش خرداد، این سایت عربی که بشدت از اخوان المسلمین مصر حمایت می‌کند در گزارش خود با بیان روایتش از چگونگی کشته‌شدن "الشامی" می‌نویسد:"سایت "عربی 21" اطلاع داده که وی بر اثر بمبگذاری داعشی‌ها در مسجد "الحشوش" در صنعا کشته شده است. این انفجار در تاریخ 20 ماه مارس گذشته روی داده بود. ناظران معتقدند که او در تهران درگذشته و در بیروت دفن شده است. یکی از افراد وابسته به حوثی‌های یمنی نیز این موضوع را تایید کرده و افزوده است: "ایران همان قدر که به حزب الله کمک می‌کند از حوثی‌ها نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد." 
 
این سایت در ادامه اشاره می‌کند که دیگر رسانه‌های لبنانی مخالف حزب‌الله نیز تایید کرده‌اند که "الشامی" به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستانی در تهران جان خود را از دست داده و طبق وصیتش در کنار ارامگاه " عماد مغنیه" دفن شده است. 

این سایت در ادامه اشاره می‌کند که 17 سال پیش الشامی برای فراگیری علوم حوزوی به حوزه [امام]"خمینی" (ره) به دمشق رفت و این کار را به توصیه "حسین الحوثی" رهبر جنبش حوثی انجام داد. این سایت در پایان او را حلقه واسط اصلی میان ایران و حوثی‌ها دانسته و افزوده است که ایران از طریق وی قصد داشت تا مذهب شیعه را به قلب صنعا ببرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین