کد خبر: ۲۹۲۵۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹

فقرا و ثروتمندان آمریکایی پول را در کدام بخش‌ها خرج می‌کنند؟

بیشترین تفاوت میان فقرا و ثروتمندان امریکایی نه چگونگی صرف پول که چگونگی پس‌انداز آن است چنانچه برای هر دلاری که خرج خرید اقلام مصرفی غذایی می‌شود فقیرترین خانواده‌ها 12 سنت و ثروتمندترین خانواده‌ها 3.07 دلار برای بیمه‌های عمر و بازنشستگی پس‌انداز می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه "واشنگتن پست" اشاره می‌کند که برای نخستین بار اداره آمار کار امریکا داده‌های مرتبط با نوع هزینه کم‌درآمدها و پردرآمدهای امریکایی را منتشر کرده است.  این روزنامه اشاره می‌کند که نتایج آمار نشان از افزایش شکاف نگران‌کننده در تفاوت میزان پس‌انداز پول شهروندان فقیر و ثروتمندان امریکایی دارد. 
 
 این روزنامه امریکایی اشاره می‌کند که درهمه موارد هزینه مسکن، حمل و نقل و غذا ثروتمندان بیشترین میزان پول را خرج می‌کنند. با این حال، در یک مورد میان میزان هزینه آنان با اعضای طبقه متوسط تفاوت دارد و آن در حوزه "حمل و نقل" است. واشنگتن پست در این باره می‌نویسد:"بخش اعظم درآمد اعضای طبقه متوسط صرف هزینه حمل و نقل می‌شود. معمولا افراد فقیر و یا پولدار دوچرخه‌سواری و یا پیاده‌روی را برای رسیدن به مقصد انجام می‌دهند و اعضای طبقه متوسط بیشتر با خودرو حمل و نقل می‌کنند و بخش زیادی از درآمد خود را صرف هزینه‌های وام خودرو، تعمیرات و بیمه آن می‌کنند." 
 
روزنامه واشنگتن پست در ادامه اشاره می‌کند که در این داده‌ها مشخص نشده که افراد فقیر پول خود را چگونه هدر می‌دهند و صرف خرید چه اقلام غیر‌ضروری‌ای می‌کنند. در بخش دیگری از این آمار مشخص شده که فقرا، طبقه متوسط و ثروتمندان امریکایی پول‌شان را خرج خرید چه نوع مواد غذایی می‌کنند. این روزنامه در این باره می‌نویسد: "طبقه متوسط و فقیر امریکا بیش از 19 درصد از بودجه خود را صرف خرید میوه و سبزیجات می‌کنند و 22 درصد آن را صرف خرید گوشت و 13 درصد را نیز برای خرید غلات و حبوبات می‌پردازند."
 
واشنگتن پست اشاره کرده که خرید ماهی و محصولات غذایی دریایی در پایین‌ترین رتبه بودجه اختصاصی خانوارهای امریکایی (3 تا 4 درصد) قرار دارد و برای فقرا 80 دلار در سال و برای ثروتمندترین اعضای جامعه 222 دلار در سال خرج به همراه دارد. 
 
به گزارش خرداد، واشنگتن پست اشاره می‌کند که ثروتمندان امریکایی بیشتر وقت اضافه خود را صرف خرج پول برای غذا خوردن و خرید مشروبات الکلی می‌کنند و افراد فقیر جامعه بیشتر به دخانیات روی می‌آورند. 
 
واشنگتن پست در پایان می‌نویسد که بیشترین تفاوت میان فقرا و ثروتمندان امریکایی نه چگونگی صرف پول که چگونگی پس‌انداز آن است چنانچه برای هر دلاری که خرج خرید اقلام مصرفی غذایی می‌شود فقیرترین خانواده‌ها 12 سنت و ثروتمندترین خانواده‌ها 3.07 دلار برای بیمه‌های عمر و بازنشستگی پس‌انداز می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین