کد خبر: ۲۹۲۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

امکان خوردن قهوه در فضا فراهم شد

کپسول دراگون که حاوی اولین دستگاه قهوه ساز اسپرسو بود روز جمعه (28 فروردین) وارد ایستگاه بین المللی فضایی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
این اولین دستگاه قهوه ساز اسپرسو جهان است که بطور خاص برای فضانوردان طراحی شده است.

سامانتا کریستوفرتی فضانورد ایتالیایی، کپسول دراگون را که سه روز پس از پرتاب از فلوریدا به ایستگاه بین المللی فضایی رسید، با کمک یک بازوی روباتیک بزرگ گرفت.

این کپسول حاوی بیش از چهار هزار پوند مواد غذایی ضروری، لوازم آزمایشگاهی و تجهیزات بود.

ایتالیا این دستگاه قهوه ساز اسپرسو را برای کریستوفرتی فضانورد ایتالیایی که از آغاز ماموریتش در ماه نوامبر تا کنون قهوه نخورده بود، ارسال کرد.

کارخانه قهوه Lavazza با همکاری شرکت مهندسی Argotec در تورین و همچنین آژانس فضایی ایتالیا این دستگاه قهوه ساز را ساخته اند و ناسا ایمنی این دستگاه را تایید کرده است. 

کپسول دراگون نیز در عرض دو و نیم ساعت پس از ورود به ایستگاه بین المللی فضایی به این ایستگاه متصل شد.

قرار بود این دستگاه قهوه ساز، مدت کوتاهی پس از رسیدن این فضانورد ایتالیایی به ایستگاه فضایی به این آزمایشگاه در حال چرخش ارسال شود، اما به دلیل انفجار کپسول باری سیگنوس در زمان پرتاب، این قهو ه ساز از بین رفت. 

کپسول دراگون ششمین محموله باری شرکت آمریکایی اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی است که از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی آسوشیتدپرس، کپسول باری دراگون تا 21 ماه مه (31 اردیبهشت ) به این مدارگرد 100 میلیارد دلاری متصل خواهد بود و سپس با 1370 کیلوگرم محموله متشکل از ابزار علمی، سخت افزار و زباله های ایستگاه، به زمین باز می گردد.

این کپسول در اقیانوس آرام فرود آمده و سپس توسط یک قایق بازیابی خواهد شد. 

دراگون در حال حاضر تنها فضاپیمایی است که می تواند محموله ها را به زمین بازگرداند؛ سایر فضاپیماها در حرارت جو زمین می سوزند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین