کد خبر: ۲۹۲۶۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

بهترین پاسپورت در میان کشورهای عربی

قطر در رتبه 52 جهان و سوم منطقه خلیج فارس قرار دارد و دارندگان گذرنامه این کشور می توانند بدون روادید به 66 کشور جهان سفر کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس فهرست تهیه شده از اعتبار گذرنامه کشورهای مختلف، گذرنامه سلطان نشین عمان در صدر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و فلسطین در انتهای این فهرست قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری ایلاف، شرکت مالی Arton Caoital که یکی ازمحورهای فعالیتش کمک به ثروتمندان برای کسب تابعیت کشورهای دیگر است فهرستی از اعتبار گذرنامه های کشورها تهیه کرده است که ملاک اعتبار هر گذرنامه در این فهرست، ورود بدون روادید سفر به کشورها و تسهیل در صدور گذرنامه هاست.

در این فهرست نام کشور سلطان نشین عمان در رتبه 13 جهان و در صدر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دیده می شود زیرا دارندگان گذرنامه عمانی می توانند به 134 کشور جهان سفر کنند.

پس از این کشور، گذرنامه کشور امارات در رتبه دوم حوزه خلیج فارس و چهل و هفتم جهان است و اماراتی ها می تواند بدون روادید سفر به 72 کشور جهان مسافرت کنند.

قطر در رتبه 52 جهان و سوم منطقه خلیج فارس قرار دارد و دارندگان گذرنامه این کشور می توانند بدون روادید به 66 کشور جهان سفر کنند.

کویت در رتبه 54 جهان و چهارم منطقه است و دارندگان گذرنامه کویتی می توانند بدون نیاز به روادید، وارد 64 کشور جهان شوند.

گذرنامه های بحرین و عربستان با مجوز ورود بدون روادید به 61 کشور جهان در رتبه 57 جهان و پنجم حوزه خلیج فارس قرار دارند.

در این فهرست گذرنامه های آمریکایی و انگلیسی با مجوز ورود بدون روادید به 147 کشور جهان در صدر گذرنامه های جهان جای دارند.

گذرنامه های فرانسوی، کره جنوبی و آلمان با مجوز ورود بدون روادید به 145 کشور ، گذرنامه های ایتالیایی و سوئدی با مجوز ورود به 144 کشور و گذرنامه های دانمارک، سنگاپور، فنلاند ، لوکزامبورگ و هلند با مجوز ورود بدون روادید به 143 کشور و سوییس با مجوز ورود به 142 کشور به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم جای گرفته اند.

در ردیف ضعیف ترین گذرنامه ها نیز می توان نام جمهوری دموکراتیک کنگو، یمن، آفریقای مرکزی و کوزوو با مجوز ورود به 41 کشور، گینه استوایی، بروندی، کومور و بوتان با مجوز ورود به 40 کشور، سومالی و اریتره به 39 کشور، افغانستان، جیبوتی، عراق، اتیوپی و نپال به 38 کشور، سودان جنوبی، جزایر سلیمان، کرانه باختری رود اردن ، نوار غزه ، میانمار و سائوتومه و پرنسیپ به 28 کشور را مشاهده کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
0
پس ايران چي؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
0
لطفآ بفرمایید ایران رتبه چندم می باشد
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
0
ایران کو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
0
روشون نشد اسم کشورمون رو بیارن، افغانستان هم الان دوماه طول میکشه ویزا بده بهمون.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین