کد خبر: ۲۹۲۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵

نرخ مشارکت اقتصادی زنان در کشور الان چقدر است؟

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان در جهان بین ۴۰ تا ۴۵ درصد است، گفت: این میزان در کشور ما پایین بوده و کمتر از ۱۵ درصد است.
آفتاب‌‌نیوز : حسن طایی عطاء امروز در همایش نقش زنان در توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی با رویکرد تعاون و کارآفرینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش نرخ مشارکت زنان با ترویج فعالیت‌های کارافرینی امکان پذیر است.

وی با اشاره به نرخ مشارکت مردان و زنان در عرصه جهانی بیان کرد: در عرصه جهانی نرخ مشارکت اقتصادی مردان 65 الی 70 درصد و زنان 45 درصد است که این میزان در کشور ما درباره مردان با میانگین جهانی تقریبا یکسان بوده ولی درباره زنان این میزان بسیار پایین است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون‌،کار و رفاه اجتماعی یکی از راهکارهای افزایش نرخ مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی را توجه به ظرفیت‌های تعاونی‌ها دانست و گفت: افزایش مشارکت اقتصادی زنان می‌تواند با توسعه فعالیت‌های کارآفرینانه میسر شود.

وی با بیان اینکه بیشترین اشتغال زنان در بخش خدمات است، تصریح کرد: زنان با توجه به توانمندی‌های خود در مشاغل خدماتی کارآمد هستند که بویژه در زمینه ارائه خدمات پزشکی، خدمات بازرگانی و مالی مشارکت مطلوبی دارند.

طایی عطاء یکی از راهکارهای توسعه مشاغل خدماتی بانوان را ICT دانست و گفت: گسترش خدمات این حوزه می‌تواند زمینه اشتغال خوبی را برای بانوان فراهم کند.

وی با اشاره به عدم تحقق سهم 25 درصدی تعاونی‌ها از تولید ناخالص داخلی ابراز کرد: میزان تحقق 25 درصدی سهم تعاون در تولید ناخالص داخلی به عنوان یک هدف بلند مدت محقق نشده که در حال حاضر این میزان 5 درصد است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون‌،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 7.5 درصد شاغلان کشور در تعاونی‌ها فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: برنامه‌های مدونی برای توسعه تعاونی‌ها پیش بینی شده است که تدوین راهبرد 7 گانه در راستای توسعه تعاونی‌ها می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی نرخ مشارکت منابع انسانی را وابسته به توسعه و پیشرفت استان دانست و خاطر نشان کرد: میزان مشارکت منابع انسانی در فعالیت‌های اقتصادی با توسعه وپیشرفت استان ارتباط دارد که هرچه میزان توسعه و پیشرفت استانی بالاتر باشد نرخ مشارکت منابع انسانی نیز بالاتر می‌شود.

به گزارش تسنیم، طایی عطاء با اشاره به پایین بودن نرخ مشارکت زنان زنجانی تصریح کرد: برخلاف بالا بودن نرخ مشارکت مردان در فعالیت‌های اقتصادی زنان نرخ پایین‌تری را در مقایسه با مردان استان دارند ولی نرخ مشارکت بانوان زنجانی در فعالیت‌های اقتصادی بالاتر از میزان متوسط کشوری زنان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین