کد خبر: ۲۹۲۷۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰

مدرس دانشگاه برای سرقت200میلیون تومانی از دوستش،او را کشت

مردی که به پول‌های دوستش چشم طمع داشت نقشه قتل او را طراحی و اجرا کرد اما عاقبت توسط پلیس دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز : رسيدگي به اين پرونده جنايي از روز 26دي‌ماه سال گذشته آغاز شد. در آن روز مردي در تماس با پليس گفت جسد مردي ميانسال را پيدا كرده است. دقايقي بعد مأموران انتظامي جاجرود راهي محل كشف جسد شدند و با جسد مردي ناشناس كه زير سنگ‌ها پنهان شده بود روبه‌رو شدند. مردي كه جسد را پيدا كرده بود به پليس گفت: من در اين اطراف گاوداري دارم. از آنجا بيرون آمده بودم تا از محوطه باز بيرون تعدادي سنگ بردارم اما بعد از برداشتن چند سنگ متوجه تكه‌اي پتو شدم. كنجكاو شدم و پتو را كنار زدم و جنازه را ديدم.

جسد متوفي بين پتو پيچيده شده و زير تعداد زيادي سنگ مدفون شده بود. از سويي دور گردنش نيز ريسماني بسته شده بود و جوهر باقي مانده روي انگشت سبابه‌اش نشان مي‌داد او سندي را انگشت زده و به‌احتمال زياد قتل وي با اين موضوع در ارتباط است. هرچند متوفي هيچ اوراق هويتي به همراه نداشت اما چند روز بعد تلاش‌هاي كارآگاهان براي شناسايي وي به ثمر نشست و معلوم شد جنازه متعلق به مردي 50ساله به نام قدرت است.

در جريان بررسي زندگي اين مرد مشخص شد او 2مرتبه ازدواج كرده و با اينكه همسر دومش فوت شده بود اما رابطه خوبي با همسر اولش نداشت و حتي بچه‌هايش نيز با او رفت‌وآمد نمي‌كردند و او به تنهايي در خانه‌اي در تهرانپارس زندگي مي‌كرد. بررسي حساب‌هاي بانكي مقتول حاكي از آن بود كه بعد از مرگ وي مبلغ 200ميليون تومان از حسابش برداشت شده است. پي‌بردن به اين موضوع جاي ترديدي باقي نمي‌گذاشت كه اين مرد با انگيزه مالي به قتل رسيده است. به اين ترتيب تحقيقات روي اين محور متمركز شد تا اينكه چند روز بعد يكي از دوستان مقتول به‌عنوان نخستين مظنون دستگير شد.

متهم به قتل كه مدرس دانشگاه است، ترجيح داد در همان بازجويي‌هاي اوليه به جنايتي كه مرتكب شده بود، اعتراف كند. اين مرد گفت: من و قدرت از چند سال قبل با يكديگر دوست بوديم. مي‌دانستم او وضعيت مالي نسبتا خوبي دارد. به همين دليل با انگيزه به‌دست آوردن پول‌هايش او را به قتل رساندم. وي درباره چگونگي ارتكاب جنايت گفت: آن شب به خانه او رفته بودم. از قبل تعداد زيادي قرص تهيه كردم و 20عدد از آنها را حل كردم و در شيركاكائو ريختم و به او دادم. مي‌دانستم اگر اين تعداد قرص را بخورد مي‌ميرد. صبح كه بيدار شدم فهميدم او فوت شده است. به همين دليل او را داخل 2پتو پيچيدم و در صندوق عقب ماشين خودش انداختم و به سمت جاجرود به راه افتادم. وقتي به جايي خلوت و دورافتاده رسيدم جسد را در كنار جاده انداختم و رويش را با سنگ پر كردم و از آنجا فرار كردم. تلفن همراهش را هم در آتش انداختم تا ردي از آن پيدا نشود.

متهم درباره انگيزه‌اش از ارتكاب اين جنايت گفت: مي‌دانستم قدرت در حسابش 200ميليون تومان پول دارد. به همين دليل دسته چك او را دزديدم و امضاي وي را جعل كردم و با هويت جعلي اين پول را از حسابش برداشتم. از طرفي قرارداد صوري تنظيم كردم كه طبق آن قدرت مبلغ 200ميليون تومان به من بدهكار مي‌شد و بعد از مرگش اثر انگشتش را پاي اين قرارداد زدم.

به گزارش همشهری، من حتي مي‌دانستم او به يكي از دوستانش 10ميليون تومان بدهي دارد و بعد از قتلش بدهي او را هم پرداخت كردم اما بقيه پول را براي خودم برداشتم. متهم ادامه داد: چند روز از قتل قدرت مي‌گذشت كه من دچار عذاب وجدان شدم. از كاري كه كرده بودم پشيمان بودم اما نمي‌دانستم چه كار كنم. به همين دليل 70عدد از همان قرص‌هايي را كه به قدرت خورانده بودم حل كردم و مي‌خواستم با خوردن آنها خودكشي كنم ولي نتوانستم براي عملي كردن اين كار با خودم كنار بيايم و سرانجام دستگير شدم. براساس اين گزارش، هم‌اكنون متهم در بازداشت به سر مي‌برد و رسيدگي به اين پرونده به بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي سپرده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین