کد خبر: ۲۹۲۸۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

کشف 95 تن مخدر در کرمان طی سال گذشته

کشفیات ناجا و سایر دستگاه‌های مرتبط در استان در سال گذشته 107 تن بوده که 13 تن آن مربوط به شهرستان کرمان بود و تریاک با حدود 89 تن بیشترین رقم را در این زمینه داشته است‌.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با ارائه آماری از کشفیات سال گذشته گفت‌: در سال 93 کل کشفیات کشور 460 تن بوده که 95 تن آنها توسط ناجا در کرمان کشف و ضبط شده است‌.

به گزارش ایسنا، سرهنگ "محمدرضا پرواز" در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمان تصریح کرد: زحمات شبانه روزی پرسنل ناجا سبب شد تا کرمان در بحث کشفیات مواد مخدر، رتبه اول را داشته باشد و بعد از آن استانهای هرمزگان با 68 تن و سیستان و بلوچستان با 60 تن قرار دارند‌.

پرواز خاطرنشان کرد: کشفیات ناجا و سایر دستگاه‌های مرتبط در استان در سال گذشته 107 تن بوده که 13 تن آن مربوط به شهرستان کرمان بود و تریاک با حدود 89 تن بیشترین رقم را در این زمینه داشته است‌.

وی با مقایسه آمار کشفیات سال 92 و 93 اظهار کرد: در سال گذشته 9 درصد افزایش کشف را نسبت به سال 92 شاهد بودیم، همچنین در مجموع 9620 نفر از قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در سال 93 دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند که 162 نفر از آنها را اتباع بیگانه تشکیل می‌داد‌.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان به تشریح اولویت‌های کاری سال 94 پرداخت و افزود: کاهش سرقت‌ها، مبارزه با خرده فروشان‌، تشدید مبارزه با گروه‌های مسلح و ورود مواد مخدر و مواد مخدر صنعتی از اولویت‌های کاری ما در سال جاری خواهد بود‌.

وی تعداد عملیات های انجام شده در سال 93 در زمینه مقابله با قاچاقچیان و عرضه کنندگان مواد مخدر استان را 33 مورد اعلام کرد و افزود : 27 مورد درگیری مسلحانه داشتیم که نسبت به سال 92 رشد 17 درصدی را نشان می‌دهد، همچنین 21 نفر از اشرار در درگیری‌ها به هلاکت و 6 نفر زخمی و دستگیر و 93 باند توزیع منهدم شدند‌.

پرواز با بیان اینکه در سال گذشته 4 نفر از پرسنل خدوم ناجا جان خود را از دست داده‌اند، گفت: در این درگیری‌ها 4 شهید و 10 مجروح تقدیم امنیت و آرامش استان شد و با این وجود گسترش فعالیت‌های اطلاعاتی‌، اجرای مانورهای سراسری‌، توسعه گستره اطلاعاتی در حاشیه کویر، تامین تجهیزات سخت افزاری و ... در دستور کار ما قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین