کد خبر: ۲۹۲۸۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
در نشست خبری مشترک با روحانی

اشرف غنی: بدون همکاری نمی توان با پدیده داعش مبارزه کرد

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان با بیان این که باید تلاش کنیم تا منطقه از شرایط خطر به مرحله صلح و ثبات برسد، گفت: بدون همکاری منطقه ای نمی توان با پدیده شومی نظیر داعش مبارزه کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، اشرف غنی روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران که در مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدآباد برگزار شد، افزود: همکاری دوجانبه، سه جانبه و منطقه ای ضروری است زیرا ما با خطر جدی و اشکال مختلف تروریسم روبه رو هستیم.

اشرف غنی با بیان اینکه اراده ملت و دولت افغانستان بر ایجاد فصلی نو در مناسبات با ایران است، گفت: در این سفر در خصوص بازگشت تدریجی مهاجران افغانستانی و همکاری برای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر مذاکره کرده ایم.

رییس جمهوری افغانستان با اشاره به اهمیت محیط زیست بر مطالعه دقیق برای شناسایی مسایل مشترک تاکید کرد و گفت: دو کشور بر استفاده از فرصت ها و همکاری برای حل مشکلات، اشتراک نظر دارند و مسایل آن ها را نمی توان تنها در محیط زیست محدود کرد.

اشرف غنی ضمن قدردانی از میهمان نوازی دولت و ملت ایران اظهار امیدواری کرد رییس جمهوری اسلامی ایران نیز به دعوت سفر وی به افغانستان پاسخ مثبت دهد.

رییس جمهوری افغانستان صبح یکشنبه در صدر هیاتی عالی رتبه وارد تهران شد و با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

همچنین با حضور روسای جمهوری دو کشور، دو سند همکاری بین وزرا خارجه امضا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین