کد خبر: ۲۹۲۸۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

دریافت ماليات بر ارزش افزوده در رستوران‌ها؛ ممنوع

وی گفت‌: البته کسانی که پروانه رستوران دارند می توانند حق سرویس دریافت کنند چرا که آن ها خدمات اضافی ارائه می کنند.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران گفت: چلوکبابی ها اجازه دریافت مبالغی از مردم تحت عنوان حق سرویس و مالیات بر ارزش افزوده را ندارند.

ناصر حسینی تبریزی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ما در چلوکبابی ها سرویس خاصی نمی دهیم که بخواهیم حق سرویس دریافت کنیم و ما فقط فروشنده غذا هستیم.

وی گفت‌: البته کسانی که پروانه رستوران دارند می توانند حق سرویس دریافت کنند چرا که آن ها خدمات اضافی ارائه می کنند.

حسینی با اشاره به وجود حدود 800 واحد مجاز و دارای پروانه چلوکباب و چلوخورش در تهران، افزود: چلوکباب و چلوخورشی‌ها می‌توانند انواع خورش، ماهیچه و غذاهای ایرانی را که با چلو سرو می‌شود عرضه کنند که این 19 اقلام غذایی شامل چلوکباب ممتاز، چلو مرغ، چلوخورش قرمه سبزی، عدس پلو، چلوفسنجان،‌آلبالو پلو ،‌چلوگوشت، چلوکباب سلطانی ، چلوبرگ ، چلوکباب کوبیده ، باقالی پلو ، چلوخورش قیمه ، قیمه بادمجان ،‌خورش کدو ،‌شیرین پلو ، چلوکباب لقمه ، زرشک پلو، جوجه کباب و چلوکباب برگ است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه کارکنان چلوکبابی ها ملزم به داشتن کارت بهداشت هستند و
باید در دوره های آموزشی وزارت بهداشت شرکت کنند گفت‌: ما هرسه ماه یک بار به اتفاق کارشناسان بهداشت از واحدهای صنفی بازدید می کنیم.

حسینی افزود‌: متاسفانه برخی افراد در خیابان ها و بیشتر در مکان هایی از جمله بازار، پاساژها و مکان های تجاری به عرضه غذاهایی اقدام می کنند که معلوم نیست کجا و با چه کیفیتی طبخ می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین