کد خبر: ۲۹۲۹۶۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
مشکلات آموزش و پرورش از دوره حاجی بابایی به این دولت ارث رسیده است

عضو کانون صنفی معلمان: بیمه طلایی فرهنگیان ناکارآمد است

شرایط بیمه طلایی فرهنگیان یکی از انتقادات جدی فرهنگیان به نحوه پوشش این بیمه بوده است. اخیرا علیرضا سلیمی کمیسیون عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز به امضای شصت نماینده مجلس پای نامه استیضاح وزیر آموزش و پرورش اشاره کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- محمد‌رضا نیک نژاد، کارشناس آموزش وپرورش و عضو کانون صنفی معلمان بیمه طلایی فرهنگیان را ناکارآمد توصیف کرد. این کارشناس آموزش وپرورش شرایط فعلی آموزش وپرورش را محصول اشتباهات دولت گذشته خواند و به خبرنگار آفتاب گفت‌: از آقای روحانی می‌خواهم به آموزش وپرورش بودجه بیشتری اختصاص دهد.

به گزارش آفتاب، شرایط  بیمه طلایی فرهنگیان یکی از انتقادات جدی فرهنگیان به نحوه پوشش این بیمه بوده است. اخیرا علیرضا سلیمی کمیسیون عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز به امضای شصت نماینده مجلس  پای نامه استیضاح وزیر آموزش و پرورش اشاره کرده است.

نیک نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب به مشکلات بیمه طلایی فرهنگیان اشاره کرده و گفت: «نام بیمه طلایی فرهنگیان خودش نشانه شعارزدگی و بزرگنمایی است وگرنه قرار بود که این بیمه همان کار بیمه تکمیلی درمانی را انجام دهد. منتها گویی شرایط کارمندان آموزش و پرورش با بقیه نهادها فرق میکند و اسامی برخی خدمات هم باید تغیر کند.»

 نیک نژاد افزود :«این بیمه در اوایل نظارت حاجی بابایی شرایط بهتری داشت به مرور زمان با توجه به تغییر دولت  گرفتاری های گسترده وزارت آموزش پرورش که از زمان وزارت  آقای حاجی بابایی ، برای دولت تازه به جای مانده بود،سقف قرارداد بیماری ها کم شده و هزینه های چشم پزشکی و دندان پزشکی از این بیمه حذف شد.»

 نیک نژاد در ادامه تاکید کرد: «در ادامه شاهد بودیم که به دلیل بدهکاری بیمه ایران از قرارداد بستن با آموزش و پرورش منصرف شد و بیمه آتیه سازان نیز هزینه های درمانی همچون چشم پزشکی و خرید دندانپزشکی را نپذیرفت. این درحالیکه است که معلمان با این دو مشکل بیشتر دست بگریبانند.»

 نیک نژاد تاکید کرد: «متاسفانه سهم دولت در پرداخت هزینه ها همان 13 هزارتومان است که قبلا پرداخت می شد  ظاهرا در گزینه های پیش روی فرهنگیان تنها زمانی  شرایط بهتر می شود که سهم بیمه بیشتری توسط قشر فرهنگی پرداخته شود که با حقوق اندک فرهنگیان سازگار نیست.»

نیک نژاد ریشه این مشکلات را در تصمیمات شتاب زده دوره قبل دانسته و می افزاید: «متاسفانه آقای حاجی بابایی یکباره سیستم آموزشی را درحالیکه زیر ساخت های آن مانند مدرسه مناسب و معلمان ، فراهم نبود را تغییر داد. این اشتباهات به اضافه استخدام های غیرقانونی و بی رویه به وزارت آموزش و پرورش لطمه زیادی وارد کرد نتیجه این سیاست های دیروز هم کمبود بودجه است که به دولت تازه به ارث رسیده است.»

 نیک نژاد در پایان افزود: «ای کاش دولت‌ها به آموزش و پرورش هم مانند نهادها و اقشار دیگر اهمیت بدهند تا معلمان مجبور نباشند  عصرها در آژانس کار کنند. نباید فکر کنیم تنها از جیب مردم و خصوصی‌سازی می‌توان مشکلات را حل کرد باید به با مدیریت بودجه و تزریق اعتبارات به فکرمشکلات کهنه وزارت آموزش و پرورش باشیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین