کد خبر: ۲۹۳۳۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

ایران ناگزیر است توان دفاعی خود را بالا ببرد

این رودرویی در حالی است که جمهوری اسلامی تاکنون تجربه تجاوز و تعدی به کشورهای دیگر را نداشته است، در صورتی که کوچکترین تغییر و افزایش توان نظامی اسرائیل را نه تنها کشورهای منطقه که همه کشورهای جهان می دانند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- یک نماینده سابق مجلس گفت: توان نظامی ایران در مرحله اول با هدف بازدارندگی و در مرحله دوم با هدف دفاعی افزایش خواهد یافت.

محسن کوهکن، نماینده مجلس هفتم در گفت و گو با آفتاب در پاسخ به این سوال ضرورت افزایش توان نظامی جمهوری اسلامی که به تازگی از سوی رهبری در قالب دستورالعمل رسمی مطرح شده چیست، گفت: ایران به صورت دائمی به صورت مستقیم و غیر مستقیم تهدید می شود، کشوری که دائما در معرض تهدید است ناگریز است توان دفاعی خود را بالا ببرد.

او در ادامه با تاکید بر اینکه آنچه مقام معظم رهبری بیان کرده اند بحث دفاع و بازدارندگی است، گفت: ایران هنگامی که صدنفر از حجاج ایرانی در عربستان کشته شده اند تیغی بر نکشید و برای مصالح دنیای اسلام سکوت کرد. همین است که دوستان ما می گویند ایران اگر کمک معنوی می کند بدون چشم داشت است.

کوهکن همچنین یادآور شد: ایران پس از انقلاب و در طول 34 گذشته تجربه ثابت شده مثبت از عدم هرگونه نیت تعرض به دیگر کشورها دارد. این مدعا حتی مورد اذعان کشورهایی است که به ایران تعدی کرده یا به کشورهای متجاوز به ایران یاری رسانده اند.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه افزود: به هر میزان که قدرت نظامی ایران افزایش پیدا کند. کمتر نگرانی ایجاد می شود.

کوهکن با بیان اینکه جمهوری اسلامی تنها کشور مقابل اسرائیل در منطقه است، گفت: این رودرویی در حالی است که جمهوری اسلامی تاکنون تجربه تجاوز و تعدی به کشورهای دیگر را نداشته است، در صورتی که کوچکترین تغییر و افزایش توان نظامی اسرائیل را نه تنها کشورهای منطقه که همه کشورهای جهان می دانند.

او دستور العمل رهبری را استراتژی دانست و ادامه داد: استراتژی که رهبری فرمان آن را صادر کرده اند به نوعی موجب افزایش اقتدار و غرور ملی خواهد شد. توان نظامی ایران در مرحله اول با هدف بازدارندگی و در مرحله دوم هدف دفاعی افزایش خواهد یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین