کد خبر: ۲۹۳۶۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

السیسی دیکتاتور تر از مبارک

روزنامه گاردین چاپ انگلیس دیکتاتوری عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور کنونی مصر را بدتر از دوره حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع اسبق این کشور توصیف کرد
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه گاردین در مقاله ای به بررسی صدور حکم 20 سال زندان برای محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع پیشین مصر در پرونده قتل تظاهرکنندگان در پرونده موسوم به "کاخ الاتحادیه" پرداخت.

این روزنامه افزود: حوادثی که در آن تظاهرات روی داد، همچنان مبهم است اما واضح است که محاکمه بخشی از حمله نظام جدید مصر علیه مرسی و یارانش است. این درحالی است که در جبهه مقابل، کسانی که علیه مرسی و طرفدارانش اقدام کردند، محاکمه نشدند.

روزنامه گاردین نوشت: نظام مصر نه تنها مجموعه رهبران گروه اخوان المسلمین این کشور را بازداشت کرد بلکه به این حد نیز اکتفا نکرد و علیه سازمان های جامعه مدنی وارد عمل شد و جلوی کار آنها را گرفت و رسانه ها را زیر سلطه خود قرار داد و روزنامه نگاران و مخالفان از جمله کسانی که از کودتای نظامی به فرماندهی عبدالفتاح سیسی در سال 2013 میلادی حمایت کردند، به زندان انداخت.

این روزنامه تصریح کرد: مصر در دوره عبدالفتاح السیسی به یک دیکتاتوری بدتر از آنچه در دوره حسنی مبارک بود، تبدیل شد و بهار عربی در آن به کابوس عربی مبدل گشت.

روزنامه گاردین نوشت: با این وجود، آمریکا و برخی کشورهای غربی به روابط اقتصادی و نظامی خود با نظام مصر ادامه می دهد.

این روزنامه افزود: واقعیت این است که یک دولت منتخب و دموکراتیک با قدرت برکنار شد و سزاوار نیست که آمریکا و کشورهای غربی با آن موافقت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
0
1
عبدالفتاح سیسی دست نشانده صهیونیستهای مکاره و اهداف اونها رو دنبال می کنه، انقلاب مصر به خاطر نداشتن رهبر در حال از بین رفتنه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین