کد خبر: ۲۹۳۶۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

فانی: برخی می‌خواهند اقدامات دولت در حل مشکلات آموزش و پرورش را کم رنگ کنند

نظرسنجی برای رتبه‌بندی معلمان /وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی گروه ها با برنامه ریزی هایی خود تلاش می کنند اقدامات دولت در حل مشکلات آموزش و پرورش را کم رنگ کنند، طرح رتبه بندی معلمان اقدام مهم و ارزشمند ی برای ارتقای کیفیت بخشی آموزش است.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر روز گذشته علی اصغر فانی در مراسم اختتامیه گردهمایی اعضای شورای معاونان وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با مقایسه آموزش و پرورش امروز با دوره های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: من در تمام دولت ها به جز دولت های نهم و دهم در آموزش و پرورش بوده ام و به جرات می گویم هماهنگ ترین، همدل ترین و همراه ترین آموزش وپرورش پس از انقلاب در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی گفت: به آینده آموزش و پرورش امیدوار هستم، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور و در یک کلام کل دولت همواره با برنامه های آموزش وپرورش هم جهت بوده اند.

فانی ادامه داد: تغییر و تحول و ثمره تصمیمات در یک سازمان بزرگ مانند آموزش و پرورش یک ساله آماده نمی شود و حصول ثمرات و نتایج طرح ها و برنامه ها به زمان و فرصت بیشتری نیاز دارد. باید بدون هیچ پیش داوری به نقد خود و عملکردمان بپردازیم و اشکالات و کمبودها را فارغ از هرگونه ملاحظه ای رفع کنیم.

وی وجود تبعیض بین معلمان و دیگر کارکنان دولت را دردی مزمن برای آموزش وپرورش توصیف کرد و گفت: مدیران هرچه در مدارس و در جمع معلمان بیشتر حاضر شوند و خدمات و برنامه های دولت را به آنان اطلاع دهند موجب می شود معلمان احساس می کنند مدیران آموزش و پرورش در کنار آنها هستند و همه تلاش ها در آموزش و پرورش برای کاهش این تفاوت ها و تبعیض ها بوده است.

قضاوت مخالفان درباره شاخص های نظام رتبه بندی مبتنی بر اطلاعات اعلام شده در دولت نهم است

فانی اجرای رتبه بندی معلمان را در راستای ارتقای کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی عنوان کرد و خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها گفت: نباید اجازه دهید مخالفان، آثار مثبت و ارزشمند این طرح را نزد مخاطبان کم رنگ کنند.

وزیر آموزش وپرورش « ارتقای کیفت آموزش » و «افزایش انگیزه» را دو نتیجه اجرای رتبه بندی معلمان برشمرد و گفت: اجرای رتبه بندی معلمان باید به ارتقای کیفیت آموزشی، افزایش انگیزه و ارتقای بهره‌وری در آموزش و پرورش گره زده شود.

فانی با اشاره به برخی نقل قول ها مبنی بر غیرممکن و دشوار بودن دست یابی معلمان به شاخص های نظام رتبه بندی، گفت: در دولت قبل کتابچه ای در خصوص رتبه بندی به صورت شتاب زده اعلام شد که متاسفانه اکثر تحلیل ها و انتقادات در خصوص این نظام، مبتنی بر آن کتابچه است و من اعلام می کنم شاخص های موجود در آن کتابچه ، هیچ ارتباطی به موضوع رتبه بندی مورد نظر، ندارد و لازم است این مهم به اطلاع معلمان ، همکاران و منتقدان رسانده شود.

وی با دعوت از معلمان در خصوص اعلام شاخص های مورد نظر به سامانه نظر سنجی، گفت: شاخص هایی که تدوین می شود به نظرسنجی استان ها گذاشته خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
فانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
0
1
تلاش برای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
0
3
یک پزشک عمومی که در روستا مشغول باشد حدود 10 میلیون تومان حقوق می گیرد و معلم همان روستا که مدرکش فوق لیسانس باشد و چندین سال هم سابق داشته باشد حدود یک میلیون تومان می گیرد؛ یعنی حقوق یک پزشک حدود 10 برابر یک معلم می شود و حالا اگر بر فرض هم رتبه بندی اجرا بشه و به حقوق معلم حداکثرش که گفتی 600 تومان اضاف بشه باز هم با حقوق سایر حقوق بگیران و خصوصا پزشکان و شرکت نفتی ها و غیره زمین تا آسمان فرق داره و این بیشتر از زیر فقر بودن معلمان را رنج می دهد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین